اسفندیاری در دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:

حقوق بشر به ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل بدل شده است

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر گفت: امروز شاهد آن هستیم که کسانی که در جهان از حقوق بشر دم می‌زنند خود بزرگترین ناقض حقوق بشرند و سازمان‌های تشکیل شده برای رسیدگی به حقوق بشر ابزار دست همان قدرت‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، احمد اسفندیاری در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا در سال 2014 که صبح امروز در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر مورد توجه تمام مردم دنیاست و جزو ارزش‌های بشری محسوب می‌شود، اما متاسفانه همیشه مورد هجمه و نقض قرار گرفته است.  
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند خود بزرگترین ناقض آن هستند و سازمان‌های تشکیل شده برای رسیدگی به حقوق بشر ابزار دست همان قدرت‌های بزرگ هستند و مسائل کشورهای خود را نادیده می‌گیرند.
 
وی با بیان این که در رصدی که در دو سال اخیر از وضعیت نهادهای بین‌المللی در زمینه پیگیری حقوق بشر انجام دادیم تاکید کرد: طبق این بررسی این سازمان‌ها هیچ گاه عادلانه قضاوت نکردند و حقوق بشر همواره تبدیل به ابزاری فشار به کشورهای مستقل شده است.
 
اسفندیاری ادامه داد: با شرایط فوق ما به این نتیجه رسیدیم که یک مرکز مستقل را برای پیگیری این امور متشکل از افراد داخلی و خارجی تشکیل دهیم و در این مدت افرادی را نیز شناسایی کردیم.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که هدف ما در تشکیل این مرکز شناسایی مصادیق نقض حقوق بشر است ادامه داد: کشورهای ناقض حقوق بشر که در راس آن‌ها آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند و کوس رسوایی کشور آمریکا در این مقوله بلند شده است.
 
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا حق ندارد حرف از حقوق بشر بزند ادامه داد: ایالات متحده به دلیل پیش آمدن این رسوایی کشورهای غربی را در زمینه دفاع از مقوله حقوق بشر جلو انداخته است.
 
اسفندیاری اضافه کرد: از دیگر اهداف تشکیل این مرکز حمایت از مظلومین عالم است که حقوق آن‌ها نادیده گرفته شده است شناسایی نهادها، NGO هالی مستقل و بی‌طرف، رساندن ارزش‌های حقوق بشر اسلامی به سایر ملت‌ها و کمک به مردم دنیا از دیگر مقاصد تشکیل این مرکز می‌باشد.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با بیان این که محتوای اهداف این مرکز در سایت دیده بان آمریکا به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی قابل مشاهده است  تصریح کرد: اصرار ما در راه‌اندازی این مرکز بر این بوده است که در ابتدای سال 2015 سند نقض حقوق بشر در آمریکا مربوط به سال 2014 را منتشر کنیم و در شش بهمن ماه شاهد رونمایی از سند نقض حقوق بشر توسط انگلستان خواهیم بود و سپس در نمایشگاهی کلیه موارد نقض حقوق بشر را به دید مردم ایران و سایر کشورها خواهیم رساند.
 
وی در ادامه با اشاره به بخشی از مصادیقی که در این سند به چشم می‌خورد تصریح کرد: مرکز رسمی در ایالات متحده آمار قابل توجهی را در زمینه نقض حقوق بشر در آمریکا منتشر کرده است که از جمله آن این موارد می‌باشد که در سال 2014، 30 هزار نفر در اثر تیراندازی جان خود را در آمریکا از دست داده‌اند در همین سال 1029 نفر افراد سیاه پوست به وسیله پلیس ایالات متحده کشته شدند طبق آمار رسمی اعلام شده از طرف این نهاد سال گذشته 35 نفر اعدام که از این 35 نفر 18 نفر سیاه پوست بودند و 53 نفر نیز حکم اعدام دریافت کردند.  
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر بالاترین رقم زندانیان را طبق آمار منتشر شده از طرف ایالات متحده آمریکا مربوط به این کشور دانست و ادامه داد: به ازای هر 100 هزار نفر 716 نفر زندانی و 80 هزار نفر در حبس انفرادی به سر می‌برند که براساس قوانین خود ایالات متحده حبس بیشتر از 15 روز شکنجه محسوب می‌شود.
 
وی ادامه این آمار را مربوط به کودکان دانست و تصریح کرد: کودکان زیر 12 سال که در مزارع تنباکو فعالیت می‌کنند عددی بالغ بر 800 نفر می‌باشند و 250 هزار کودک در ایالات متحده به دلیل جرم‌های مختلف مانند سایر بزرگسالان مجازات می‌شوند.
 
اسفندیاری ادامه داد: 10 هزار کودک در زندان‌های معمولی و در کنار سایر بزرگسالان و جانیان نگه‌داری می‌شوند.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر ادامه داد: طبق این آمار 131 هزار نفر در سال گذشته در ایالات متحده آمریکا قربانی تجاوز جنسی شدند 87 درصد دانشجویان دختر و 5 درصد دانشجویان پسر نیز جزو آمار تجاوز جنسی محسوب می‌شوند.
 
وی نقض بعدی حقوق بشر در آمریکا را مربوط به نقض آزادی مطبوعات در این کشور دانست و گفت: طبق آمار ر سمی منتشر شده در این کشور مطبوعات آمریکا 13 پله سقوط و در رتبه 46 قرار گرفتند.
 
اسفندیاری در پایان در رابطه با نقش آمریکا در استفاده از بیوتروریسم در جهت کشتار مردم آفریقا اظهار داشت: در رابطه با تولید ویروس ابولا که در کشورهای آفریقایی توسعه پیدا کرده است به ادعای خودشان این ویروس کاملا عامدانه منتشر شده است و در رابطه با مبارزه با ابولا نیز تبعیض نژادی به راه افتاده است.  

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشکده ، حقوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار