جهانگیریان با بیان اینکه امیدواریم این طرح بتواند رضایت ساکنان اطراف فرودگاه را فراهم کند، گفت: انشاءالله در آینده با نوسازی ناوگان کشور که آلودگی صوتی کمتری خواهد داشت بیشتر از این بتوانیم برای رفاه حال ساکنان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ چند ماهی از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توقف پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد از ساعت 12 شب الی 5 صبح می‌گذرد، اما در حال حاضر بعد از گذشت 5 ماه این دستور چندان عملی نشده و به گفته بسیاری از ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد این پروازها همچنان ادامه دارد.

علیرضا جهانگیریان با اشاره به اینکه توقف پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد بر اساس دستور وزیر راه بوده است، افزود: مقرر شد از اواخر آبان پروازهای این فرودگاه از ساعت 24 تا 5 صبح متوقف شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی در حال برنامه‌ریزی مجدد ساعت پروازهای خود هستند تا پروازهایی که قبلا در این ساعت‌ها (از ساعت 24 تا 5 صبح) انجام می‌شد در طول روز انجام شود.

جهانگیریان با بیان اینکه امیدواریم این طرح بتواند رضایت ساکنان اطراف فرودگاه را فراهم کند، گفت: انشاءالله در آینده با نوسازی ناوگان کشور که آلودگی صوتی کمتری خواهد داشت بیشتر از این بتوانیم برای رفاه حال ساکنان گام برداریم.

در همین راستا، "رستمی" مدیر فرودگاه مهرآباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هیچ پرواز برنامه‌ای و غیربرنامه‌ای در طی ساعات 12 شب تا 5 صبح بر قرار نمی‌شود، افزود: تنها تعداد خاص از جمله پرواهای تاخیری، پروازهای اضطراری و پروازهای اورژانسی در طی این ساعات انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور و اداره کل فرودگاه مهرآباد تمام تلاش خود را برای برقرار نشدن پروازها در طی این ساعت‌ها انجام داده است.

براساس این گزارش، طی صحبتی که با برخی از ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد صورت گرفت، مشخص شد که تعداد پروازهای عبوری شبانه از این مناطق بسیار زیاد است و باعث ایجاد آلودگی صوتی بسیاری در این منطقه شده است.

حال امیداریم با ورود ناوگان جدید هوایی در سال آینده و خروج ناوگان فرسوده از حمل و نقل هوایی کشور، بخشی از این آلودگی صوتی کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
ساکنان و سازندگان خانه ها می دانستند و دیده بودند که آنجا فرودگاه است ونباید ساخت وساز می کردند وساکن می شدند این درخواست آنها غیر منطقی و غیر قانونی است
آخرین اخبار