رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فروش چارتری شرکت‌های هواپیمایی را مجاز اعلام کرد و گفت: البته این کار نباید موجب تضییع حقوق مردم شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران علیرضا جهانگیریان با بیان اینکه فروش چارتری در تمام دنیا مرسوم است، تاکید کرد: این گونه فروش معمولاً برای تورهای گردشگری، زیارتی و سیاحتی صورت می‌گیرد و باید نظام مند باشد. 

وی گفت: نمی‌توانیم فروش چارتری را حذف کنیم اما نباید بهانه‌ای برای گران فروشی و زیرپا گذاشتن حقوق مسافران شود و در حال تدوین آیین نامه‌ای ویژه برای فروش چارتری هستیم. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: آیین نامه‌ای در این باره وجود دارد اما با توجه به شرایط کنونی هواپیمایی و بحث متنوع سازی روش‌های فروش بلیت باید چارچوب مشخصی ابلاغ شود و در هر حال حقوق مسافران در اولویت است. 

جهانگیریان تصریح کرد: برای هر شرکت هواپیمایی سهمیه‌ای برای فروش چارتری در نظر گرفته شده است. 

وی گفت: این طرح در شورای عالی هواپیمایی ارائه شده و آیین نامه حقوق مسافر که بخشی از آن است در جلسه آتی شورا نهایی می‌شود و تا پایان سال به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد. 

جهانگیریان اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمایی در قبال هر گونه تاخیر و حذف پرواز باید پاسخگو باشند و رفاه مردم در پروازهای داخلی بیشتر شود./

انتهای پیام/
برچسب ها: مجوز ، فروش ، چارتری ، بلیت ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
هواییمایی تابان جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
چرا غیر قابل انتشار مدرک داریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد رحیمی
۱۸:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
نظر من کجاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
سلام اخه چه حقوقی کجای دنیا یرواز 5ساعت تعجیل میخوره بعد به تعجیل تاخیر 7ساعت میخوره و هیچ کس جوابگو نیست این مثال یرواز قشم اصفهان در تاریخ 1393/10/17 که قرار بود ساعت 18:30 انجام بشه گفتند یرواز ساعت 13:30 انجام میشه و ما را ساعت 11به فرودگاه اوردند تا ساعت20:30یرواز انجام نشد یس حقوق مسافران کجاست؟
آخرین اخبار