«محمد قربانی» گفت: نگارخانه‌ها و نگارخانه داران نه تنها بر خوشنویسی بلکه به هنر سنتی جفا کرد‌ه‌اند.

محمدعلی قربانی،‌ هنرمند خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در نمایشگاهی که در حال حاضر در نگارخانه ترانه باران برگزار شده آثاری با مضامین مذهبی در کنار آثاری از اشعار شاعران به شیوه نستعلیق و نسخ به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص افزایش نمایشگاه‌های نقاشی – خط در مدت اخیر عنوان کرد: افزایش نمایشگاه‌های نقاشی خط به نیت صد در صد اقتصادی است در حقیقت آثاری که به عنوان نقاشی – خط ارائه می شوند به نوعی در متریال و فرم خلاصه شده‌اند که در ابعاد بزرگتر ارائه و مشاهده می‌شوند.

قربانی همچنین درباره کم شدن نمایشگاه های خوشنویسی اظهار داشت: اینکه در مقابل نقاشی – خط و یا آنچه که با عنوان نقاشی – خط ارائه می شود شاهد کم بودن و یا کم شدن نمایشگاه های خوشنویسی هستیم علت آن نگارخانه‌ها یا نگارخانه‌داران هستند که نه تنها به خوشنویسی بلکه به هنر سنتی جفا کرده‌اند.

این هنرمند خوشنویس که با تازگی جدیدترین آثارش را در نگارخانه ترانه باران به نمایش گذاشته، درباره علت 7 سال وقفه در برگزاری نمایشگاه آثارش گفت: از سال 86 تاکنون نمایشگاه انفرادی برگزار نکردم چرا که می‌خواستم آثار تازه‌ای را به نمایش بگذارم و پس از حدود 87 سال وقفه شاید برای عده‌آی جذابیت‌ داشته باشد که مشاهده کنند در این سالهای چه آثاری را خلق کرده‌ام.

قربانی گفت: این نمایشگاه تا 4 بهمن در نگارخانه ترانه باران ادامه دارد.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: خوشنویس ، تجسمی ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار