نادر طالب زاده در گفتگوی ویژه خبری:

نامه رهبر انقلاب یک حرکت مهاجم و آغاز یک روند است/ کلام به کلام این نامه تفسیر و تبدیل به فیلم مستند شود /انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است + فیلم و تصاویر

نادر طالب زاده کارشناس مسائل غرب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا در فضای مجازی پرداخت.

نادر طالب زادهبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران نادر طالب زاده کارشناس مسائل غرب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به نامه مهم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا اظهار داشت: این نامه ، نامه ای بسیارخاص است و نگارش این نامه در مقطع حساس قابل تقدیر است اولاً این متن به انگلیسی نوشته شده و به طور خاص مخاطب آن جوانان آمریکای شمالی و اروپا است و سپس متن اصلی به فارسی ترجمه شده است.

طالب زاده با بیان این که این اتفاق یک حرکت مهاجم است تصریح کرد: نگارش این نامه آغاز یک روند است و بسیاری از موسسات در کشور باید کلام به کلام این نامه تفسیر و تبدیل به فیلم مستند نمایند.

کارشناس مسائل غرب ادامه داد: نگارش این نامه در 24 ساعته اخیر تفسیرهای بسیاری در غرب دارد در هر صورت این اقدام یک اتمام حجت و یک حرکت جدید برای معرفی انقلاب اسلامی ایران در جهان است.

وی با بیان این که در این نامه توقع رهبری از جوانان است و مورد خاصی که به آن مطرح شده است مورد اسلام هراسی است و در این خصوص مقام معظم رهبری بسیار ویژه ، صریح و صمیمانه به ایراد سخن پرداخته اند.

طالب زاده ضمن بیان این که این نوع صحبت و انتشار این نامه موجب غافل گیری همگان شد اظهار داشت: در قبال این غافل گیری عکس العمل افراد خاص خواهد بود.

**** بحث اصلی این نامه حقیقت یابی است

کارشناس مسائل غرب در خصوص این که چرا جوانان مخاطب خاص این نامه هستند گفت:  رهبری در روند این نامه از یک کلمه خاص استفاده می کنند و آن جستجوی حقیقت است و کاری با مذهب افراد ندارند.

وی وی با بیان این که این جوانان هستند که برای حقیقت عطش دارند و مشتاق اند تصریح کرد: از آن جا که جوانان به فضای مجازی و گنجینه های خبری دسترسی آسان تری دارند و از طرف دیگر چون امید اصلی به جوانان است مخاطب این نامه جوانان آمریکایی و اروپایی هستند.

طالب زاده افزود: در کامنت های این خبر آمده بود توقعی از نسل قدیم نداشته باشید آمریکای شمالی و اروپا مرکز اصلی حجمه علیه ایران و اسلام هستند لذا بحث حقیقت یابی از بحث های پراهمیتی است که خود انقلاب اسلامی ایران و تشکیل آن یک مسیر حقیقت یابی بوده است.

کارشناس مسائل غرب با بیان این که در همان جملات ابتدایی نامه اشاره به جوانان حقیقت جو شده است تصریح کرد: ادبیات انگلیسی این نامه لحنی زیبا، لطیف و در عین حال صریح است.

وی در خصوص راه های پیدا کردن مسیر درست در این نامه اظهار داشت: شبهه ای که ایجاد شده شبهه ای علیه دین و اسلام است صحنه ای که در فرانسه ایجاد شد و عکس العمل سخیفی که نشریه فرانسوی داشت بسیار ظالمانه بود و این در حالی است که این افراد مورد حمایت رهبران سیاسی این کشورها نیز هستند و اقدام رهبر معظم انقلاب در این شرایط خطاب به جوانان و درخواست از آن هابرای دنباله روی و پیدا کردن حقیقت بود.

طالب زاده اضافه کرد: امروز بیداری در غرب کم نیست به ویژه پس از واقعه 11 سپتامبر بهانه ای برای بیداری در این خاک جغرافیایی پیدا شده است.

کارشناس مسائل غرب رهبری در این نامه اشاره می کند به منابع خبری رجوع کنید این در حالی است که این اخبار حقیقی را نمی توان از بی بی سی و فاکس نیوز و.... گرفت هیچ حقیقتی از درون آن ها خارج نخواهد شد آن در برابر واقعیت 11 سپتامبر سکوت کردند.

*** قدم بعدی چگونگی نشر این پیام مهم است

وی با تاکید بر این که چگونگی نشر این پیام از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: این حرکت رهبری آغازی است برای ورود به صحنه ای که سابقه حضور در آن را نداشته ایم، مقام معظم رهبری با این اقدام مستقیم سیاست مدارها را دور می زنند و می گویند از آن ها توقعی نیست بلکه به خاطر رسیدن به آینده روشن خودتان به دنبال حقیقت باشید.

طالب زاده با اشاره به جمله جالب یکی از نویسندگان مجلات غربی که  گفته بود این نامه، نامه ای غیر عادی بود.

کارشناس مسائل غرب ادامه داد: معاندین آن چنان پرونده خراب و سیاهی دارند که هیچ مرکز فکری قادر نیست عکس العمل تندی در قبال این نامه نشان بدهد.

وی با اشاره به این که سی ان ان و راشا تودی از انتشار این نامه جا خورده اند تصریح کرد: عکس العمل این رسانه های ظرف دو، سه روز آینده مشخص خواهد شد.

** خاخام  کوهن یهود: نامه رهبر ایران محتوای غنی داشت

در ادامه گفتگوی ویژه خبری یوسف خاخام کوهن از نیویورگ مهمان تلفنی برنامه بود وی در خصوص نامه مقام معظم رهبری اظهار داشت: من نامه رهبر را خواندم این نامه بسیار محتوای غنی و محکمی داشت.

خاخام کوهن ادامه داد: من به عنوان یک یهودی با توجه به تاریخ خودمان احساس می کنم یهودیت در سرزمین های مسلمان از جمله ایران مامنی پیدا کرد.

وی اضافه کرد: امروز حتی دولت های اسلامی از جوامع یهود صیانت می کنند و در طی سال های متمادی نظریات مثبتی نسبت به جوامع اقلیت یهود بوده است.

خاخام کوهن با بیان این که یهودیان در طول تاریخ همسایگان مسلمانی داشته اند و بدون هیچ گونه مشکلی با آن ها زندگی می کردند تصریح کرد: اما از زمانی که رژیم صهیونیستی  به وجود آمد  فلسطین را اشغال کرد سبب شد اقلیت های یهودی که در سایر کشورها زندگی می کردند دچار تنش شوند من از خداوند می خواهم دوباره جامعه یهود به آرامش سابق برگردد.

وی با اشاره مجدد به نامه رهبری تصریح کرد: این نامه به دلیل برخورداری از محتوای غنی بسیار حائز اهمیت است.

** توهین به پیامبر اسلامی و سایر ادیان بیانگر سرشکستگی غرب است

طالب زاده در خصوص این که چرا برخی هنرمندان غربی ارزش های سایر ادیان را سخره می گیرند گفت: این قبیل اقدامات بیانگر سرشسکتگی غرب است زیرا آن ها در به تصویر کشیدن سایر پیامبران از جمله ضرت نوح در فیلم هایشان دچار شکست شده اند و این پیامبر خدا را طوری نشان می دهند که گویی وی از مهر خداوند ناامید است امروز کاری که با حضرت نوح انجام شده است مورد اعتراض 95 درصد مسیحیان قرار گرفته است و آن ها اظهار داشتند این نوحی نیست که ما در کتاب های مقدس خود سراغ  داریم.

کارشناس مسائل غرب با بیان این که امروز هالیوود ایمان افراد را مورد هدف قرار داده است اضافه کرد: فیلم هایی که در مورد پیامبران و سایر ادیان توسط هالیوود ساخته می شود پر از ناامیدی است و این افسردگی و بن بست در انتهای لیبرال دموکراسی است.

وی با اشاره به سریال هایی که در آمریکا ساخته می شود ادامه داد: در انتهای تمام این سریال ها تاریکی و یاس موج می زند و این اقدام آن ها در حقیقت عملی است در برابر فجر نوری که سال ها پیش موجب احیای دین شد و در عین حال بیانگر کوچک بودن آن ها و ابهت طرف مقابل است.


طالب زاده افزود: امروز مقام معظم رهبری با مورد خطاب قرار دادن جوانان می گوید که شما کسانی را دارید که می توانید در حل کردن مشلکلاتتان به آنان رجوع کنید و بیدار شده ها در غرب امروز کم نیستند آن ها تاریخ غرب را بازخوانی می کنند.

کارشناس مسائل غرب با اشاره به مقاله ای که در راستای انقلاب صنعتی آمده است گفت: در این انقلاب پایه اش علم مسلمانان بود و اگر جبر نبود این انقلاب در قرن شانزدهم رخ نمی داد .

در ادامه کرین برت تحلیل گر و سیاست مدار آمریکایی در پاسخ به این سوال که شما بازنشری را در راستای نامه مقام معظم رهبری داشتید و یک بازخوانی از تاریخ اسلام را مطرح کردید از این  بازنشرتان توضیحاتی را به ما دهید گفت: من واقعاً جذب نامه مقام معظم رهبری شدم و به نظر بنده تصمیم عاقلانه ای بود که جوانان کشور مستقیماً مورد خطاب دادند و در این راستا دولت ها به حقیقت علاقه ای ندارند و جنگ ناجوانمردانه را علیه اسلام به راه انداختند.

این تحلیل گر سیاسی افزود: گفتمانی واقعی باید مستقیماً با مردم باشد و جوانان دوست دارند از منابع جدید اطلاعاتی کسب کنند و باید تلاش رهبری برای ادامه گفتمان پیگیری شود.

این سیاست مدار آمریکایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شما در بازنشر نامه معظم له تاسف خوردید که در سیاست مداران رگه های مذهب وجود ندارد ارزیابی شما چیست گفت: افولی در این راستا به وجود آمده و از قرن نوزدهم تا حال حاضر این افول ادامه دارد امروز اکثریت اروپا هیچ دینی ندارند و همچنین در میان قشر نخبه سیاسی آمریکا هیچ دینی وجود ندارد و این جای بسیار تاسف دارد چرا که فرهنگ بر اساس مذهب است و فرهنگی که پایه دینی را از دست بدهد بقایی ندارد گفتمانی که در غرب در راستای اسلام نباشد جایگاهش را از دست خواهد داد.

در ادامه طالب زاده در ارزیابی بازنشر نامه کرین برت اظهار داشت: ایشان متوجه شده اند که پیام رهبری در راستای استقلال فکری است و ایشان استاد ارشد ویسکانسی هستند و این موضوع مهم است که یک سیاست مدار هم سو با شبکه های شرکتی که به دنبال نشر اکاذیب نرفته است وقتی رهبر انقلاب پیامی می دهد این نشانه بیدار شدن است که باید موجه اتفاقات باشیم و سیاست این فرد بسیار جالب است که به دنبال حقیقت است تا به اسلام برسد.

کرین برت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نظر شما درباره نامه رهبری در این مقطع زمانی چیست گفت: در حال حاضر شاهد موج دیگری از اسلام هراسی هستیم که بعد از کاریکاتور نشریه منکوب یک رویداد بزرگ رسانه ای آغاز شد و این حادثه 11 سپتامبر را تداعی می کند.

وی با تاکید بر این که به نظر می رسد رسانه ها روی این موضوع دست گذاشته اند گفت: در حادثه 11 سپتامبر رئیس جمهور آمریکا گفت که مسلمانان از آزادی ما متنفرند ولی امروز بعد از این اتفاق نشریه فرانسوی  می گویند اسلام مخالف آزادی است و باید علیه اسلام جنگید که این واقعاً مسخره است.

این تحلیل گر سیاسی اضافه کرد: نامه رهبری جواب خوبی به آن ها بود چرا که اسلام به آزادی و حقیقت باز می گردد و در قرآن آمده است که اگر مسلمانان صبر کنند رستگار خواهند شد و این جستجو برای حقیقت بدون پیش داوری هسته ی ارزشهای اسلامی است.

**** امروز جنگ تبلیغاتی علیه اسلام برپایه دروغ است

این استاد دانشگاه هم چنین تصریح کرد: رهبری این موضوع را درک کرده است که امروز جنگ تبلیغاتی علیه اسلام برپایه دروغ است و این ادعایی بیش نیست که مسلمان علیه آزادی حرکت می کنند و زمان مناسبی را برگزیدند و این نامه را نوشتند.

** انقلاب اسلامی ایران جهانی است

طالب زاده با اشاره به این که پیام رهبر معظم انقلاب در همه حیطه ها جهانی است گفت: کارهای مستند کوتاه ، متوسط و بلندی که ساخته می شود ایرانی است اما دارای پیام جهانی هستند افزود: انقلاب اسلامی ایران جهانی شده است.

کارشناس مسائل غرب با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در کانون توجه جهانیان است خاطر نشان کرد: ایران ، عمل و بقیه عکس العمل به حساب می آید.

وی با بیان این که پیام حقیقت اسلام و انقلاب اسلامی باید بین المللی شود گفت: باید به حیطه ایدئولوژی و مسائل عقیدتی به صورت جهانی فکر کنیم.
طالب زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا دشمنان اسلام پروژه اسلام هراسی را در دنیا کلید زده اند افزود: دومین پاراگراف نامه رهبر انقلاب مربوط به اسلام هراسی است.

کارشناس مسائل غرب با اشاره به این که دشمنان اسلام اقدام به جوسازی بر علیه حقیقت اسلام کرده اند ادامه داد: آن ها این گونه جوسازی کردند که اسلام شوم است.
 
وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلام هراسی آغاز شده است گفت: مقابله با حضور و ظهور انقلاب اسلامی ایران از سوی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده است.

طالب زاده با بیان این که مراکز فکری واشنگتن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز به کار کرده اند ادامه داد: آن ها بحث خاموش کردن انقلاب اسلامی ایران را مطرح کرده اند.

کارشناس مسائل غرب با بیان این که همه ی دشمنان ادعا دارند که ایران مرکز تروریسم است گفت:  این ادعاهای بیگانگان دروغی بزرگ محسوب می شود.

وی با اشاره به لحن دیپلماسی ایران در مواجهه با اروپا خاطر نشان کرد: اکنون زمان بسیار خوبی برای ارائه پیام است به طوری که پیام مثل آوار صادر شده تا در ذهن ها باقی بماند.

طالب زاده با بیان این که در طول تاریخ ظهور مسلمین حتی نصف صفحه هم کتاب منتشر نشده است گفت: در یک دوره ای مسلمین بودند که علوم را از زبان عربی به زبان لاتین ترجمه کردند.

***بیداری صنعتی در اروپا مدیون توسط مسلمین است

کارشناس مسائل غرب با اشاره به این که رنسانس از ایتالیا شروع شده است آن هم به دلیل این که مرکز ترجمه بود گفت: بیداری صنعتی در اروپا مدیون علمی است که توسط مسلمین ترجمه شده است.

وی با  اشاره به این که در تمام کتاب های آمده است که رنسانس از ایتالیا آغاز شده است خاطر نشان کرد: روشن است که مردم عاشق و همیشه در صحنه جان خود را در راه اسلام ایثار می کنند.

طالب زاده با اشاره به این که ده فجر ، دهه طلوع است گفت: باید مقدسات داشته باشیم این در حالی است که غربی ها مقدسات خود را از دست داده اند.

کارشناس مسائل غرب با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران امروز وظیفه دارد که سریع میانبر بزند خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی وظیفه باید بر عهده بگیرند.

** بزرگان و بیدارشدگان غرب را باید به ایران بیاوریم

وی با بیان این که در طول 20 سال گذشته دروغ های زیادی علیه ایران گفته شده است اظهار داشت: بزرگان و بیدارشدگان غرب را باید به ایران بیاوریم تا با واقعیت ایران آشنا شود.

طالب زاده با تاکید بر این که باید مراودات نزدیک میان دانشمندان صورت گیرد اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا به بهترین نحو ممکن عمل کنیم.

کارشناس مسائل غرب افزود: نامه امام خمینی (ره) به گورباچف سرآغاز فصل بزرگ تاریخی و میانبر به حساب می آید.

*** رسانه های آمریکا به دنبال تحریف نامه رهبر هستند

کلب مپن این فعال رسانه ای نیویورگ طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال اول مجری اول برنامه مبنی بر این که نامه رهبر معظم انقلاب چه بازتاب رسانه ای داشته است گفت: رسانه های آمریکا دچار مونوپلیس شده اند به طوری که در پوشش این نامه دست های مختلفی در کار بوده تا آن را تحریف کنند.

وی با اشاره به این که هر چیزی که در مورد ایران در آمریکا از سوی رسانه ها گفته می شود مورد تحریف قرار می گیرد اظهار داشت: میلیون ها نفر در آمریکا به رئیس جمهور کشورشان اعتماد ندارند.

این فعال رسانه ای نیویورگ با بیان این که این نامه برای جوانان آمریکایی بسیار خوب است زیرا جوانان باید به دنبال حقیقت باشند ادامه داد: در اینترنت میلیون ها جوان نامه رهبر انقلاب اسلامی را مطالعه می کنند.

** آمریکا به دنبال  ترویج اسلام هراسی است

کلب مپن  با اشاره به بی اعتمادی جوانان آمریکا به سیاست مداران کشورشان گفت: آمریکا به دنبال ترویج اسلام هراسی است.

** مردم آمریکا در مورد واقعیت اسلام اطلاع ندارند

وی تصریح کرد: تازمانی که خودم به ایران نیامده بودم نمی دانستم که در ایران به عیسی مسیح احترام می گذارند این در حالی است که مردم آمریکا در مورد واقعیت اسلام اطلاع ندارند

این فعال رسانه ای نیویورگ با تاکید بر این که جوانان باید حقیقت را کشف کنند ادامه داد: ما باید نسل بهتری نسبت به نسل های بعدی شویم.

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار