ایزدی مطرح کرد؛

توطئه دولت‌های غربی برای مراکز اسلامی/ ضرورت بازبینی و آسیب شناسی در این حوزه

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایران باید برای نهاد‌های اسلامی خود که حوزه ماموریتشان خارج از کشور است برنامه تعریف کند تا این نهادها و سازمان‌ها بتوانند در مواقع ضروری پیام‌هایی همچون پیام‌ "مقام معظم رهبری" را به بهترین شکل منتقل نمایند.

//////
"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نقش تشکیلات و سازمان‌های اسلامی خارج از کشور در انتقال پیام "مقام معظم رهبری" به جوانان غربی، اظهار داشت: تشکیلات اسلامی خارج از کشور تحت فشار دولت‌های آن کشور قرار دارند و نمی‌توانند پیام صحیح اسلام را به مخاطبان خود منتقل کنند.
 
این کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که دولت‌های غربی برای مراکز اسلامی برنامه دارند، ادامه داد: کشورهای غربی حتی می‌خواهند امام این مراکز را خودشان آموزش دهند و انتخاب کنند و این چالشی اساسی برای جوامع اسلامی است.

وی افزود: مشکل جوامع اسلامی این است که از یک طرف تفکر وهابی و سلفی تند که منجر به تروریسم می‌شود چهره بدی از اسلام ارائه می‌دهد و از طرف دیگر دولت‌های غربی قصد دارند از این مراکز اسلامی در جهت ایجاد نوعی اسلام آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی استفاده کنند.
 
ایزدی اظهار داشت: دولت‌های غربی قصد به وجود آوردن اسلامی خنثی را دارند، تا این دین مبین الهی هیچ حرکتی را در راستای استکبارستیزی از خود بروز ندهد.
 
این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: باید برای نهاد‌های اسلامی متعلق به ایران که حوزه ماموریتشان خارج از کشور است برنامه تعریف کنیم تا این نهادها و سازمان‌ها بتوانند در مواقع ضروری پیام‌هایی مثل پیام‌ "مقام معظم رهبری" را به بهترین شکل منتقل نمایند.
 
وی تصریح کرد: ما نیاز به بازبینی و آسیب شناسی این مسئله داریم که چرا ارتباط ایران با مراکز اسلامی شیعه و سنی برقرار نشده است، و چه باید کرد تا مراکز اسلامی در دنیا با هم مرتبط باشند تا در صورت انتشار پیامی از "مقام معظم رهبری" به شکلی مطلوب منتشر گردد.
 
ایزدی اظهار داشت: نهادهای موجود در دیپلماسی و حوزه‌های فرهنگی بین‌المللی در رساندن پیام "مقام معظم رهبری" بسیار ضعیف عمل کردند، افرادی که در این نهادها کار می‌کنند نیازمند تخصص کافی و شناخت از محیط( شرایط کشورها) هستند که متاسفانه آن‌ها تنها کار کارمندی انجام می‌دهند و از تخصص کافی بی‌بهره‌اند و به همین دلیل نتوانستند پیام "مقام معظم رهبری" را به شکل مطلوب منتقل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تشکیلات ، پیام ، مراکز ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار