رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نباید نگران نظارت شورا در انتخابات شورایاری باشیم چرا که با تفاهم با وزارت کشور، فرمانداری و مجلس نظارت شورا اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر، با اشاره به انتخابات شورایاریها، اظهار کرد: در انتخابات پیشین شورایاریها نظارت برعهده فرمانداری بود اما شورا نیز در امر نظارت عمل کرد و ما باید تلاش کنیم با تفاهم با وزارت کشور و فرمانداری و مجلس این انتخابات برگزار شود و ما نیز نظارتمان را اعمال کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس نیز می‌تواند با انتخاب نمایندگان هیئت تهران بر انتخابات شورایاریهای نظارت عالی داشته باشد و ما نباید نگران نظارت شورا باشیم.
 
چمران افزود: شورا نه در حرف بلکه در عمل وارد عرصه نظارت بر انتخابات شورایاریها می‌شود چرا که هویت شوراها در شورایاریهای و شوراهای سراسر کشور نیز منتظر تصمیم تهران هستند.

عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ما هر سیستم نظارتی را از وزارت کشور ، فرمانداری و مجلس می‌پذیریم، گفت: این پذیرش به دلیل برگزاری انتخابات شورایاریهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در عمل ناظر هستیم و 31 عضو شورا موظف به نظارت بر این انتخابات هستند البته باید بر اساس تفاهم وزارت کشور با ستاد شورایاریها وارد عمل شویم.

*بودجه سال 94 تا پایان بهمن ماه تصویب شود

 در ادامه جلسه علنی امروز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه به موقع بودجه سال 94 به شورای اسلامی شهر اظهارکرد: امیدواریم تصویب این بودجه تا پایان بهمن ماه عملی شود.

وی به مسائل سال گذشته شورای شهر و شهرداری در رابطه با بودجه اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه تاخیرهای ارائه شده جهت ارائه بودجه به فرمانداری و استانداری سبب شد تا این بودجه با برخی از پادرمیانی‌ها مورد توجه فرمانداری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم زمان بندی دقیق جهت بودجه سال 94، افزود: امیدوارم بر اساس زمان بندی به موقع، تصویب بودجه در کوتاه ترین زمان ممکن عملی شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، شورا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار