رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این اقدامات باعث وحدت بیشتر امت اسلامی است و ماهیت آن رژیم را که تا امروز برای بسیاری از مقامات جهانی روشن نبود، آشکار کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "علی اکبر صالحی" صبح دوشنبه از مسیر ایستگاه شهید بهشتی به ایستگاه امام خمینی رفت و پس از آن با تعویض خط 1 به خط 2 در ایستگاه دانشگام امام علی(ع) پیاده شد.

صالحی اظهارداشت: روزهای پاک افزایش یافته است.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که انتظاری غیر از بحران آفرینی از رژیم صهیونیستی نمی رود، افزود: این اقدامات باعث وحدت بیشتر امت اسلامی است و ماهیت آن رژیم را که تا امروز برای بسیاری از مقامات جهانی روشن نبود، آشکار کرد.

صالحی ادامه داد: حزب الله به خوبی از خود دفاع می کند و بارها نشان داده که قدرت برتر است و روز به روز هم قوی تر می شود.

وی یادآور شد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز اظهارداشت که واکنش حزب الله مطالعه شده و محکم خواهد بود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به این که دولت فعلی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات است بحران آفرینی می کند تا موجودیت خود را با رفتارهای ددمنشانه حفظ کند.

صالحی تاکید کرد: مردم خاورمیانه به خصوص مسلمانان در حال تبدیل شدن به «ید واحده» هستند و مظلومیت حزب الله نیز روز به روز نمایان تر می شود چرا که تا کنون تبلیغات زیادی در جهان عرب علیه حزب الله شده بود و هم اکنون این مظلومیت برای همه روشن شده است.

وی تریح کرد: خط مقاومت قوی تر می شد و این اقدامات رژیم صهیونیستی باعث می شود تا این خط مقاومت قوی تر شود و «مکروا مکرالله و الله خیرالماکرین».

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی متوقف شده است، گفت: آژانس در چارچوب پادمان به طور مرتب بازرسی های خود را انجام می دهد.

صالحی با یادآوری این که بازرسان آژانس به صورت هفته ای حضور دارند، ادامه داد: قرار نیست هر بازدید این بازرسان اعلام شود و به صورت یک برنامه همیشگی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ایران به 18 سوال آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ داده است، آژانس نسبت به دو سوال درخواست پاسخ بیشتر کرده است که همکاران ما اقدامات لازم را انجام می دهند تا در حد لازم پاسخ داده شود.

صالحی در پاسخ به این سوال که ظاهرا پایانی بر سوالات آژانس وجود ندارد، گفت: وقتی که موضوع سیاسی شود این گونه است، بهانه های سیاسی حد پایانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با صبر و حوصله مسایل خود را پیش می بریم و این گونه امور ما را نگران نکرده و از مسیر خارج نمی کند، ما می دانیم چه کار می کنیم.

معاون رییس جمهوری به اقدامات دولت درباره مبارزه با آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی و خانم ابتکار قدم های بلندی را در جهت هوای پاک برداشته اند.

صالحی افزود: یکی از اقدامات بسیار موثر در این جهت، انرژی های پاک و تجدیدپذیر است، یکی از آلاینده ترین منابع آلایندگی، نیروگاه ها هستند. هر نیروگاه هزار مگاواتی در سال، 7 میلیون تن آلایندگی تولید می کند.

وی ادامه داد: ما در پیک فعالیت نیروگاه ها، 45 هزار مگاوات تولید داریم که اگر در 7 میلیون تن آلایندگی ضرب کنیم، حدود 300میلیون تن در سال از همین نیروگاه ها آلایندگی تولید می شود، در صورتی که اگر به جای این نیروگاه ها، نیروگاه های هسته ای داشتیم، این میزان آلایندگی ایجاد نمی شد.

رییس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: آثار مخرب آلایندگی ها به صورت تدریجی بر روی سلامت نمایان می شود و خیلی ها شاید متوجه نباشند تا قدم بلندی بردارند مگر این که تخصص لازم را در این زمینه داشته و موضوع را درک کرده باشند.

صالحی با بیان این که خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست در فضای تخصصی و آگاه قرار دارد، گفت: نیروگاه های هسته ای که قرارداد 2 نیروگاه دیگر هم بسته شده، کارهای اولیه آن شروع شده است و 8 سال دیگر دومین نیروگاه هسته ای بعد از بوشهر وارد مدار خواهد شد، 21 میلیون تن از آلایندگی خواهد کاست.

وی افزود: این ها، قدم های بزرگی است و البته یکی از قدم در ارتباط با نیروگاه ها هست؛ تجهیزات سایر صنایع و کارخانجات نیز با مصوبه دولت مجبور به استفاده از فیلترهای لازم هستند، در موضوع ریزگردها هم اقدامات زیادی انجام شده است، بحث بنزن و آروماتیک ها که در بنزین استفاده می شود هم تقریبا تعیین تکلیف شده است که توزیع بنزین یورو4 در کشور یکی از آن هاست.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: دلایل عمده افزایش تعداد روزهای پاک در سال جاری همین اقداماتی است که انجام شده است و می شود گفت جهتی که دولت اتخاذ کرده و با تخصیص اعتبارات، سرعتی که به کار می برد، ان شاء الله در آینده نه چندان دور شاهد حرکت به سمت داشتن هوای پاک بیشتر در کلانشهرها باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: صالحی ، روز ، هوای ، پاک ، مترو ، رئیس ، سازمان ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار