رئیس سازمان انرژی اتمی در بازدید از دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز علمی و فنون لیزر ایران گفت: در زمینه فناوری لیزر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها بی‌شک می‌تواند در سایر زمینه‌های علمی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "علی‎اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در بازدید از دومین نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران در جمع خبرنگاران گفت: اولین حسی که پس از بازدید از این نمایشگاه به آدم دست می‌دهد بی‌شک حس غرور و افتخار است.
 
وی افزود: از دانشمندان و فناوران کشور می‌خواهیم که به این نمایشگاه آمده و از این نمایشگاه دیدن کنند.  
 
صالحی تصریح کرد: مطمئنا دانشمندان و فناوران علمی کشور پس از بازدید از این نمایشگاه هم چون ما احساس غرور و افتخار خواهند کرد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه بیان داشت: ما اگر بتوانیم در حوزه صنعت و فناوری پیشرفت داشته باشیم این موضوع به حوزه‌های دیگر هم تسری پیدا خواهد کرد.
 
وی متذکر شد: ما در عرصه لیزر پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها می‌تواند در سایر حوزه‌های فناوری چشم‌گیر قلمداد شود.  

صالحی افزود: تحولی که در این پنج سال صورت گرفته اگر بخواهیم بررسی کنیم می‌بینیم که فرزندان غیور ما در مرکز ملی لیزر به چه دستاوردهای عظیمی رسیده‌اند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما در این جا سه نوع لیزر عمده را عرضه می‌کنیم؛ لیزرهای فیبری، دیسکی، لیزرهای نیمه هادی که این سه لیزر ارکان لیزرها را تشکیل می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران اکنون توانسته است در این سه حوزه لیزری قدم‌های بلندی را بردارد و استفاده این لیزرها در صنعت و حوزه سلامت و مسائل دفاعی بر همگان روشن است، لیزر یک وسیله‌ای است که به خصوص در ارتباط با زدودن مین‌ها و مین‌روبی و یا کور کردن رادارهای دشمن می‌توان از آن استفاده کرد که خوشبختانه ایران در این جهت گام‌های مهمی را برداشته است.
 
وی افزود: آینده بسیار روشنی در انتظار ماست و ما خبرهای بسیار خوبی را در این زمینه برای مردم خواهیم داشت و حجم این نمایشگاه نشان از حجم کاری است که صورت گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار