رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه اصلیترین راهکار حذف قاچاق در بازار گوشی‌های تلفن همراه را حذف تعرفه واردات دانست و گفت: این تعرفه ۶ درصد باعث شده است دولت ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز از دست بدهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم درستی افزود: وقتی تعرفه واردات حذف شود، ریسک قاچاق نیز بیشتر می‌شود و گوشی‌های تلفن همراه نیز با گارانتی و تضمین به مشتریان عرضه خواهد شد.

درستی اعلام کرد: ماهانه حدود یک تا ۱. ۲ میلیون گوشی تلفن همراه نیاز بازار داخلی است و بیش از ۸۵ درصد گوشی‌های وارداتی، از مسیر قاچاق وارد می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده ان پرداخت نمی‌شود.

درستی در باره طرح ثبت سریال گوشی‌های تلفن همراه نیز گفت: در گذشته هم این طرح اجرا شده است که معایبی داشت و باید برطرف شود.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه گفت: در حال حاضر علاوه بر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، ۸ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود که با دیگر عوارض به حدود ۲۰ درصد می‌رسد اما گوشی‌های قاچاق از این هزینه‌ها دور است که انگیزه قاچاق را افزایش داده است.

وی افزود: فقط گوشی‌های تلفن همراه شرکت‌های بر‌تر دنیا با برندهای مشهور از طریق قانونی وارد و عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد گوشی‌های ۵۰۰ هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می‌شود اما در گوشی‌های با نرخ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است و قاچاق گوشی‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان برای قاچاقچی سودمند است.

وی اظهار داشت: بار‌ها اعلام کردیم اگر تعرفه شش درصدی را برای واردات گوشی تلفن همراه حذف کنند و این تعرفه صفر شود، از میزان قاچاق در این بخش کاسته می‌شود و شاید به صفر هم برسد.

رئیس اتاق اصناف ایران: قاچاق موبایل هر سال ۸۴۰ میلیارد تومان به دولت ضرر می‌زند./

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، گوشی ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار