نژادپرستی اسکار هشتاد و هفتم در دنیای مجازی هیاهو به پا کرده است.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ برای دومین بار در یک دهه، بیست بازیگر نامزد اسکار گروهی از سفیدپوستان زن و مرد را تشکیل می‌دهند. در میان فهرست ردشدگان اسم "دیوید اویلو" بازیگر تقدیرشده‌ی شخصیت "مارتین لوتر کینگ، جونیور" فیلم "سلما" به چشم می‌خورد.

در سال 2011 هم تمامی بازیگران انتخابی اسکار سفیدپوست بودند و قبل از آن باید به سال 1998 برگردیم که در آن سال هم سفیدپوست‌ها بخش اصلی جوایز اسکار یعنی بهترین بازیگری مرد و زن نقش اول و بهترین بازیگری زن و مرد مکمل را به خود اختصاص داده بودند.

فهرست بازیگران سفیدپوست در اسکار ناکفایتی هالیوود در پیشرفت فیلم‌سازان متنوع را در پی دارد. درست ماه گذشته به هنگام هک سیستم اطلاعاتی کامپیوترهای کمپانی سونی، یکی از روسای کمپانی سونی پیکچرز "ایمی پاسکال" و تهیه‌کننده این کمپانی "اسکات رادین" برای ایمیل‌های افشاشده که بسیار نژادپرستانه بودند عذرخواهی کردند. اما درست ساعتی پیش  "رادین" به عنوان تهیه کننده فیلم "هتل بزرگ بوداپست" برای بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد.

سال گذشته، بازیگر سیاه‌پوست فیلم "دوازده سال بردگی"،"لوپیتا نیونگو" جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از آن خود کرد. "دوازده سال بردگی" فیلمی که تقریبا تمام گروه بازیگران آن را سیاه‌پوست‌ها تشکیل می‌دادند، توانست جایزه بهترین فیلم را هم از آن خود کند.

امسال "سلما" در بخش بهترین فیلم نامزد کسب جایزه شده است اما کارگردان فیلم در بخش بهترین کارگردانی کنار گذاشته شده است.

گفتنی است؛ انتخاب سفیدپوست‌ها در بخش بازیگری‌ اسکار باعث هیاهو و واکنش‌های مردم در دنیای مجازی شده که اسکار را نژادپرست خواندند.


انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار