فهرست کمپانی‌ها و فیلم‌های فاتح گیشه‌های سال 2014 را اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ گیشه‌های سیمنا در سال 2014 بسیار پر رونق بود. صنعت سینما 10 میلیارد و 350 میلیون دلار در سال 2014 درآمده داشته است، یعنی 5 درصد بیشتر از درآمد 10 میلیارد و 90 میلیون دلاری سال گذشته.

همچنین سرمایه‌ای حدود یک میلیارد و 270 میلیون دلار برای تهیه فیلم‌ها هزینه شده که این رقم سال گذشته یک میلیارد و 340 میلیون دلار بوده است.

فیلم‌های زنانه برندگان گیشه  در سال 2014:

2014 سال خوبی برای فیلم‌هایی بود که در آن ستارگان زن می‌درخشیدند یا برای مخاطبان مونث ساخته شده بودند.

«لوسی» با بازی «اسکات جاهونسون» توانست «هرکول» را در گیشه شکست بدهد. اقتباس کمپانی فاکس از رمان «جانی گرین» (اشتباه در ستارگان) نشان داد که خانم‌های جوان برای دیدن فیلم‌های دردناک بیشتر به سینما می‌روند.

82 درصد از مخاطبان هفته‌ی اول اکران فیلم «سنت شکن» زن‌ها بودند که فروش این فیلم‌را به 304 میلیون در سراسر جهان رساندند.

«شدید» با بازی «آنجلینا جولی» 757 میلیون دلار در گیشه‌ی سراسر دنیا به دست آورد. «جولی» سال 2014 را با اکران فیلم «شکست ناپذیر» در ماه دسامبر به پایان رساند.

«شکست ناپذیر» در هفته‌ی اول اکران در سینما‌های آمریکا 30 میلیون دلار فروش کرد و بخش اعظم فروش این فیلم منوط به سال 2015 می‌شود.

کمپانی مارول:

«انتقام‌جویان» در سال 2012 بهترین فیلم آن سال شد، اما موفقیت این فیلم در سال 2014 تحسین برانگیز است. موفقیت این فیلم باعث نشد کمپانی مارول دست از کار بکشد و فیلم «نگهبانان کهکشان» را در سینما‌ها اکران کرد. این فیلم به کارگردانی «جیمز گان» فروشی معادل 772 میلیون دلار در گیشه‌های سراسر جهان داشت و جایگاه دوم را بعد از «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» در جدول گیشه‌های سال 2014 به دست آورد. «تبدیل شوندگان» یک میلیارد و 870 میلیون دلار در گیشه‌های سراسر دنیا فروش کرد.

کمپانی مارول قسمت‌ بعدی «کاپیتان آمریکا» را روی پرده‌ی سینما‌ها آورد و این فیلم حدود 7.4 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

کمپانی فاکس:

سال گذشته کمپانی جایگاه ششم را در فروش خانگی با رقم یک میلیارد و شصت و چهار میلیون دلار به دست آورد، اما فروش فیلم این کمپانی در سال 2014 به رقمی معادل یک میلیارد و 769 میلیون دلار رسید. یکی از فیلم‌های این کمپانی در سراسر جهان فروش خوبی داشت. فیلم «مردان ایکس: روزهای آینده پسین» بود که حدود 746 میلیون دلار بدست آورد. دنباله‌ی «طول در سیاره‌ی میمون‌ها» که با استقبال منتقدان روبرو شد 708 میلیون دلار در گیشه‌های سراسر جهان فروش کرد. دنباله‌ی «ریو 2» با فروش 498 میلیون دلار و انیمیشن «چطوری اژدهای خود را تربیت کنید 2» کاری از کمپانی دریم وورکس و پخش کمپانی فاکس 618 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد.

«دختر گمشده» اقتباسی از رمان «جیلیان فیلن» به مدت 10 هفته در فهرست ده فیلم پر فروش سینماهای آمریکا قرار داشت و همچنین با فروش 356 میلیون دلار در سراسر جهان پرفروش ترین فیلم «دیوید فینچر» نام گرفت.

 فیلم «اشتباه در ستارگان» 304 میلیون دلار و «دونده مارپیچ» 339 میلیون دلار فروش کردند.

چین:

دومین بازار بزرگ فیلم، 36 درصد از درآمد سال 2014 را به خود اختصاص داده است، یعنی معادل 4 میلیارد و 760 میلیون دلار در گیشه‌های سینما‌ها.

طرفداران سینما در چین باعث شدند فروش فیلم «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» از یک میلیارد دلار عبور کند و جایگاه اول را در گیشه‌های سراسر جهان به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار