معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت:‌ کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که یک بازیگر نفتی در منطقه، با اتخاذ تصمیماتی خاص شرایط را به ضرر اقتصاد و رفاه کل منطقه و به نفع بیگانگان رقم زند.

"امیرعبداللهیان" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه برخی رسانه‌های کویت اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را در مورد کویت و تبعات منفی کاهش قیمت نفت نادرست منعکس کرده‌اند، اظهارداشت: اینکه یک کشوری در منطقه ما بدون در نظر گرفتن منافع سایر کشورهای نفت خیز،  از جمله کویت، کمکی به جلوگیری از کاهش کم سابقه قیمت نفت نکند، قابل قبول نیست.

وی روابط تهران و کویت را ممتاز برشمرد و افزود: آقای روحانی همواره بر اهمیت تحکیم مناسبات دوجانبه و همکاری‌های موثر منطقه‌ای تاکید دارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با انتقاد از مواضع نادرست برخی أشخاص و رسانه‌ها در کویت گفت: تهران با درک اقدامات و تبانی صورت گرفته برای کاهش قیمت نفت، هرگز اجازه نخواهد داد که خدشه‌ای به روابط ممتاز دو کشور وارد شود.

امیرعبداللهیان افزود: کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که یک بازیگر نفتی در منطقه، با اتخاذ تصمیماتی خاص شرایط را به ضرر اقتصاد و رفاه کل منطقه و به نفع بیگانگان رقم زند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار