کارشناس سیاسی عرب گفت: ایران از مواضع خود در مذاکرات هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "حامد الکنانی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از لندن درباره آخرین گفتگوهای وزرای خارجه ایران و آمریکا و در پاسخ به این پرسش که آیا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای از این گفتگوهای مستقیم میان دو طرف حاصل شده است،گفت: تا این لحظه فقط این پیشرفت در اظهارات و ابرازخوشبینی ها بوده است و این مسئله همیشه قبل از مذاکرات مطرح می شود. جان کری وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد طرف ایرانی در این مذاکرات عقب نشینی هایی از مواضع خود داشته باشد و همتای ایرانی نیز همین مواضع را داشته است. 

وی در پاسخ به این پرسش که اهمیت گفتگوهای دوجانبه ایران و آمریکا قبل از مذاکرات ایران با گروه 1+5 در چیست، گفت: این گفتگوها تلاش آمریکا برای یادآوری کردن هیئت ایرانی به ر مذاکرات عمان در سالهای گذشته است. در حال حاضر ویلیام برنز و جکسی لواین در هیئت آمریکایی حضور دارند که هدایت کننده مذاکرات سری این کشور با ایران بودند. آمریکایی ها از طریق گفتگو با مقامات عمانی می خواهند بر ایران اعمال فشار کنند.

حامد الکنانی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات اقتصادی که ناشی از کاهش بهای نفت برای ایران ایجاد شده، آیا ممکن است این کشور در مذاکرات هفته آینده با گروه پنج به علاوه یک از مواضع خود عقب نشینی کند، گفت: تا این لحظه هیچ عقب نشینی از مواضع ایران مشاهده نمی شود و رئیس جمهور روحانی در اظهارات خود در جنوب ایران اعلام کرد درآمدهای نفتی 30 درصد از بودجه این کشور را تشکیل می دهد و این که کاهش نفت تاثیری بر ایران ندارد. همچنین رهبر معظم ایران نیز فشارهای اقتصادی را بر سیاست های این کشور بی تاثیر دانسته است. 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار