صادق صادق دقیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"تا آمدن احمد" شعار نمی‌دهد / کمی از سالن‌های برج میلاد می‌ترسم

کارگردان فیلم "تا آمدن احمد" گفت: "تا آمدن احمد" شعار نمی‌دهد اما در قالب نقش‌های مختلف مفاهیم زیادی را به گروهک‌های تروریست و کل جهانیان القاء‌ می‌کند.

صادق صادق‌دقیقی کارگردان فیلم "تا آمدن احمد" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص این اثر گفت: جنگ تحمیلی 2800 روز طول کشید و در این مدت منطقه‌ی خارک 2645 بار بمباران شد. منابع نفتی بسیار زیادی در این منطقه بود که صدام قصد تسخیر آنها را داشت اما مردم غیور این خطه، کارمندان شرکت نفت و مأموران نیروی هوایی نگذاشتند که وی به این نیت شومش برسد.

وی  افزود: تا به امروز هر اثر‌ی که ساخته‌ام پیرامون دفاع مقدس بوده است زیرا علاقه‌ی خاصی به این ژانر دارم. فیلم "تا آمدن احمد" هم ابتدا با تهیه کننده‌ی خصوصی کار خود را شروع کرد اما در ادامه حامیان مالی از آن پشتیبانی کردند؛ همه می‌دانند که معمولاً تهیه کنندگان خصوصی زیر بار ساخت فیلم ژانر دفاع مقدس نمی روند اما پروانه مرزبان، به دلیل عشق به این حوزه و 25 سال سابقه‌ی درخشانش در سینمای  شاهد اقدام به سرمایه‌گذاری در این فیلم کرد.

کارگردان فیلم "بزرگ مرد کوچک" در خصوص مضمون فیلم " تا آمدن احمد" اظهار داشت: این فیلم همچون "شیار "143 نیست که تنها انتظار یک پدر و مادر پیر را نشان دهد و تمام ابعاد جنگ را بررسی می‌کند.

وی افزود: فیلم "‌تا آمدن احمد" برداشتی آزاد از یک زندگی واقعی است همه‌ی افرادی که این فیلم را دیده‌اند ارتباط خوبی با آن برقرار کرده‌اند و فکر می‌کنم مخاطبان بسیاری از "تا آمدن احمد" خوششان بیاید.

صادق دقیقی بیان کرد: متأسفانه امروزه دیدگاه کشورهای دیگر نسبت به ایران و ایرانیان دیدگاه مطلوبی نیست چند وقت بیش از یکی از دوستانم شنیدم که فردی در پاریس ایرانیان را افراد وحشی و به دور از فرهنگی می‌دانست که با چهار‌پا از مکانی به مکانی دیگر می روند.

وی ادامه داد: فیلم "تا آمدن احمد" با نشان دادن رشادت‌ها، مهمان‌نوازی‌ها، مهربانی‌ها و انسانیت‌های ایرانیان قصد دارد ایرانیان را به جهان معرفی کند و در این فیلم مفهوم یک ایرانی واقعی به تصویر کشیده شده است. اگر جهانیان با خلق و خوی ایرانی آشنا باشند دیگر ما را تروریست خطاب نمی‌کنند.

صادق دقیقی افزود: "تا آمدن احمد" شعار نمی‌دهد اما در قالب نقش‌های مختلف مفاهیم زیادی را به گروهک‌های تروریست و کل جهانیان القاء‌ می‌کند.

این کارگردان در خصوص پیش‌بینی‌ خود در مورد جایگاه فیلم "تا آمدن احمد" در سی و سومین دوره جشنواره بیان کرد: من و گروهم تمام تلاشمان را برای هر چه بهتر شدن فیلم کردیم اما همه چیز بستگی به نظر داوران دارد؛ خوشبختانه مجید مجیدی، که انسان منطقی است در رأس این هیأت قرار گرفته و به جایگاه فیلم در این دوره خوشبین هستم.

وی عنوان کرد: متأسفانه بعضی از سایت‌ها و رسانه‌هایی که نمی خواهند اسمشان را ببرم گفتند و نوشتند که "تا آمدن احمد" به دلیل دفاع مقدسی بودنشان جزء 22 فیلم قرار گرفت اما آنها بدانند که مطمئناً هیأت انتخاب مفهوم و بیان این فیلم را درک کردند و به آن رأی دادند.

صادق‌دقیقی در خصوص نظرش در رابطه با سایر آثار حاضر در جشنواره گفت:‌ من هنوز فیلم‌های دیگر را ندیده‌ام و نمی‌توانم در مورد آنها نظر بدهم اما شک ندارم که مخاطبان با این فیلم ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد.

این کارگردان تصریح کرد: امیدوارم داوران هم از "تا آمدن احمد" خوششان بیاید؛ دغدغه‌ام سیمرغ گرفتن نیست اما هدفم رضایت مخاطبان از این فیلم است. کمی از سالن‌های برج میلاد و شرایطش می‌ترسم اما یقین دارم که در سایر سالن‌های سینمایی فیلم "‌تا آمدن احمد" خواهد درخشید.

گفتنی است؛ صادق صادق‌دقیقی، پیش از این با ساختن فیلم "بزرگ مرد کوچک" موفق به کسب جایزه‌ی بهترین مستند سینما حقیقت شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار