مسئول دبیرخانه کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد استان یزد از ميزباني يزد در مرحله منطقه‏‏‌ای هفتمین جشنواره وبلاگ‎‎نویسی و نشریات تجربی کانون‏‏‌های مساجد کشور با عنوان محراب قلم، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محسن رستگاری گفت:این جشنواره در روزهای اول تا سوم بهمن ماه سال جاری با حضور فعالین کانون‏‏های فرهنگی و هنری مساجد استان‏‏های هرمزگان،خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، قم و یزد برگزار می‏‏‌شود.

وي با بیان اینکه استان‏‏های گیلان،سمنان و کهگیلویه و بویراحمد دیگر میزبانان مرحله منطقه‎‎ای هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی هستند، اظهار كرد: مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به در پیش بودن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران،گفت:در سال جاری دبیرخانه کانون‏‏‌های مساجد استان یزد به عنوان مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان انتخاب شده است.

رستگاری با بیان اینکه بیش از 50 برنامه به مناسبت این ایام در کانون‏‏های مساجد استان پیش‏‏بینی شده است، گفت: غباروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی ایستگاه‏‏‌های صلواتی درب مساجد، آذین‏‎بندی مساجد و خیابان‎‎های اطراف، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف، برپایی نمایشگاه‎‎های کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری جلسات خاطره‎‎گویی انقلاب در مساجد و غيره از جمله برنامه‎‎های پیش‎‎بینی شده به مناسبت این ایام است.

وی با اشاره به آغاز سومین دوره جشنواره کشوری روح خدا از دهه فجر، گفت: این جشنواره در 13 بخش برگزار و تا 15 خرداد سالگرد رحلت بنيانگذار کبیر انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‏‎‏های قرهنگی و هنری مساجد استان یزد با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره فرهنگی روستاهای دوستدار کتاب نيز گفت: 119 اثر از استان یزد براي شرکت در این جشنواره به تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تعداد اثر رسیده مربوط به 46 روستا بوده است، گفت: بیشترین اثر مربوط به روستاهای شهرستان‏‏‌های تفت،مهریز و ابرکوه بوده است.

رستگاری اضافه کرد: آثار ارسالی از استان در این جشنواره موفق شده‎‎اند، به مرحله نهایی راه یافته و در بین 21 اثر برتر کشور قرار گیرند.

وی گفت: در این دوره ضمن آموزش نرم افزار کتابداری مهر مساجد 2، به کتابداران یک نسخه نرم افزار جهت به روز شدن کتابخانه‏‌های کانون‎‎های مساجد اهدا می‏‌‎شود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: مخزن ، کتاب ، مسجد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.