مديرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از سرمايه‌گذاری 1100 ميليارد تومانی بخش خصوصی در طرح‌های جديد صنعت آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع ‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد رضا جانباز ، گفت: در بخش فاضلاب افزون‌ بر سه‌ هزار و 200 ميليارد تومان قرارداد با بخش خصوصي براي اجراي طرح‌هاي جديد منعقد شده است و پيش‌بيني مي‌شود قراردادهاي ديگري هم که ارزش ريالي آنها حدود هزار و 100 ميليارد تومان برآورد شده است، با مشارکت بخش خصوصي در آينده نزديک به امضا برسد.

وي با بيان آنکه صنعت آب و فاضلاب با محدوديت و کمبود منابع مالي مواجه است، اظهار داشت: هم ‌اکنون اعتبار متمرکزي به‌ منظور تعمير، نگهداري و توسعه در بخش آب و فاضلاب نداريم.

وي اصلاح انشعاب‌هاي فرسوده آب و فاضلاب را در کشور بسيار ضروري برشمرد و خاطرنشان کرد: در جهان سه تا پنج درصد سرمايه‌گذاري‌هاي صنعت آب و فاضلاب را به اصلاح شبکه اختصاص مي‌دهند يا در تعرفه‌هاي آب‌بها مبلغي بابت اين موضوع در نظر گرفته مي‌شود اما متاسفانه تاکنون در کشور اقدام‌هايي در اين زمينه در دستورکار قرار نگرفته و اين درحالي است که اکنون فرسودگي شبکه‌هاي آب و فاضلاب يکي از چالش‌هاي اصلي اين صنعت است و به‌ عنوان مثال، در زمان حاضر فرسودگي شبکه فاضلاب اصفهان يکي از چالش‌هاي موجود در اين بخش به شمار مي‌آيد.

مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور سپس بر لزوم راه‌اندازي دومين سامانه آب‌رساني اصفهان در کوتاه‌ترين زمان ممکن تاکيد و تصريح کرد: در زمان حاضر، تامين آب جمعيتي افزون‌بر چهار ميليون نفر در اصفهان ازطريق يک سامانه صورت مي‌گيرد که از خطر‌پذيري بسيار بالايي برخوردار است و احتمال وقوع هرگونه اختلال و حادثه غير مترقبه‌اي در امر آب‌رساني در اين سامانه وجود دارد؛ بنابر اين راه‌اندازي دومين سامانه آب‌رساني اصفهان بسيار ضروري به نظر مي‌رسد تا آب‌رساني پايدار بدون هيچ‌گونه دغدغه‌اي صورت گيرد.

جانباز همچنين هوشمندسازي شبکه‌هاي آب‌رساني را در کشور ضروري دانست و اظهار داشت: هوشمندسازي شبکه‌هاي آب‌رساني در واقع تقاضا و مصرف آب را مديريت مي‌کند و همين امر حجم مصرف را منطقي تنظيم مي‌کند به‌گونه‌اي که تامين و مصرف آب با يکديگر تطابق خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار