پژوهشگران استان خراسان‌ جنوبی موفق به طراحی و ساخت پمپاژ به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی مصرفی شدند.

مجید رضا ناصح مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب و دستیابی مانند اکثر شرکت‌ها همواره با مسئله هزینه‌ها و بررسی‌ راهکارهایی جهت کاهش آن روبه رو هستند و یکی از مشکلات عمده، در شرکت آب و فاضلاب روستایی، هزینه‌های برق مصرفی‌ جهت پمپاژ آب است.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته‌ مشخص گردید که نوع سیستم کنترلی مورد استفاده بر سر چاه‌های آب عملکرد بهینه‌ نداشته و کنترل الکترو پمپ‌ها را بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی انجام می‌دهد، این مسئله علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی موجب استهلاک بیش از حد سیستم می‌شود.

ناصح تصریح کرد:برای بررسی‌ دقیق‌تر این مشکل مجموعه‌ای از دستگاه‌های اندازه گیری جهت ثبت‌ اطلاعات الکترونیکی و همچنین اطلاعات مربوط به آب برحسب زمان نصب گردیدند و پس از بررسی داده‌های مربوط به دستگاه‌های ثبات، طراحی و تنظیمات‌ مناسب جهت سیستم کنترلی جدید صورت گرفت.

 وی خاطر نشان کرد: این سیستم کنترلی به کمک یک دستگاه پی ال سی لوگو و مجموعه‌های از عناصر حسگر و کنترلی دیگر با قابلیت اصلاح زمان پمپاژ آب طراحی گردید و دستگاه ساخته شده در سایت مورد مطالعه نصب شده و پس در یک دوره، اطلاعات دستگاه‌های اندازه گیری مجدد مورد بررسی قرار گرفت.



انتهای پیام/

برچسب ها: طراحی ، پمپاژ ، انرژی ، پمپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.