سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است؛ اگر براساس قوانین قبلی 75 درصد مدال آوری ورزشکاران در سال 2014 محاسبه شود، شرایط به سود تکواندوی ایران خواهد بود.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد اردوی جدید تکواندوکاران عنوان کرد: 10 نفر از مدعیان حضور در اردوهای تدارکاتی تیم ملی تکواندو در دو مرحله از رقابت های انتخابی تیم ملی موفق عمل کردند و به اردوها دعوت شده اند. در اوزان اول و سوم بنابر شرایط دو تکواندوکار دعوت شده اند و در نظر داریم با توجه به رقابت های جهانی اردیبهشت ماه سال آینده تکواندوکاران باکیفیت را گزینش کنیم.

حضور بلامانع

وی در خصوص برنامه های تدارکاتی تکواندوکاران ادامه داد: رقابت های بین المللی دبی را در بهمن ماه پیش رو داریم که دارای "گرید یک" است و در اسفند ماه نیز تورنمنت بین المللی هلند با گرید دو را به فدراسیون پیشنهاد داده ایم. حضور تکواندوکاران در رقابت های جام فجر و باشگاه های آسیا نیز بلامانع است و هر تیمی که بخواهد می تواند از اردونشینان تکواندو استفاده کند، زیرا این دو جام نیز در امتیازات المپیکی تکواندوکاران تاثیرگذار خواهد بود.

شروط مربیان

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه مهمترین ملاک او برای انتخاب تیم جهانی برگزاری مسابقات انتخابی نهایی است، تصریح کرد: انتخابی نهایی تیم ملی را تا آخر امسال برگزار می کنیم تا با انتخاب تیم جهانی تکواندوکاران با تمرکز بیشتری در اردوها حاضر شوند. با این حال به جز رقابت انتخابی، شروط حضور، مدال آوری و انگیزه نیز برای انتخاب ملی پوشان مدنظر کادرفنی تیم ملی است.

فقط 60 درصد

او به وضعیت خوب تکواندو ایران در رنکینگ المپیکی فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: مسابقات "گرندپری" از تیرماه سال 94 مثل سال های قبل آغاز می شود. ما در نظر داریم چهره های بدون رنکینگ را هم برای المپیک 2020 آماده می کنیم. شرایط ما بهتر از تیم های دیگر است و سال 2014 را موفق پشت سر گذاشته ایم.

مقانلو افزود: با توجه به قوانین جدید تکواندوکاران از تورنمنت عای 2015 تنها می توانند 60 امتیاز کسب کنند و این مورد به سود ما خواهد بود. چون شرایط تکواندوکاران اروپایی باتوجه به فاصله کمی که کشورها در این قاره نسبت به هم دارند متفاوت است و می توانند در تورنمنت های زیادی شرکت کنند.

امتیازات گرندپری

وی با تشریح امتیازات المپیکی برای تکواندوکاران گفت: مسابقات جهانی 120 امتیاز، تورنمنت های بین المللی 60 امتیاز و رقابت های چهار مرحله ای گرندپری 384 امتیاز اعلام شده است. تکواندوکارانی که بتوانند از این مسابقات بیشترین امتیاز را بدست آورند حضورشان در بازیهای المپیک 2016 ریو مسلم است. خوشبختانه ایران از این نظر شرایط خوبی دارد و در این مدت توانسته در هر وزن المپیکی یک تکواندوکار داشته باشد.

نزدیک به صفر

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به کاهش امتیازات ورزشکاران در هر سال یادآور شد: براساس آنچه که قبلا وجود داشته برای رنکینگ المپیکی تکواندوکاران از سال 2012، 25 درصد مدال ها، از سال 2013، 50 درصد مدال ها و از سال 2014، 75 درصد مدال ها حساب می شود. برای همین شرایط تکواندوکاران ما با توجه به افزایش رنکی که در سال 2014 داشتند بهتر است و این برای ما ایده آل است.

مقانلو در پایان گفت: این شرایط برای این گذاشته شده که قهرمانان وضعیت به روزی داشته باشند و فعال تر باشند و ممکن است برخی تکواندوکاران قدیمی ما امتیازاتشان به صفر هم برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار