یک فوق تخصص گوارش مطرح کرد، بیماری ویلسون تاثیرات زیادی بر اندام‌های بدن می‌گذارد.

دکتر آگاه فوق تخصص کبد و گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری ویلسون یک بیماری مادر زادی است که به دلیل اختلاف در نقل و انتقال فلز مس در بدن رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: ویلسون جزو بیماری‌های نسبتا شایع در جامعه ما است که معمولا این بیماری در سن 5 و 6 سالگی خودش را نشان می‌دهد.

آگاه گفت: اختلال در متابولیسم‌ مس می‌تواند باعث آسیب به کبد، مغز، کلیه، خون و ارگان‌های دیگر شود این بیماری به دلیل آسیب‌ بافت کبد و بافت مغز‌ به گونه‌ای است که بیماران ممکن است التهاب کبد، نارسایی حاد کبد، سیروز کبدی و یا اختلال در کار کرد مغز پیدا کنند.

وی اظهار داشت: رسوب مس در قرنیه چشم باعث تغییر شکل می‌شود که در تشخیص این بیماری می‌تواند مفید باشد.

آگاه توصیه کرد: اگر فردی در خانواده در سنین کودکی به این بیماری مبتلا بود، می‌تواند با آزمایشات مرتبط، اندازه گیری مس خون، اندازه گیری مس ادرار و بررسی‌های ژنتیک از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

 دکتر آگاه در پایان گفت: در رابطه با افرادی که زمینه ژنتیکی این بیماری را دارند، حذف مس از رژیم غذایی توصیه می‌شود، درمان به موقع ویسلون باعث بهبود عوارض کبدی می‌شود و ممکن است از آسیب‌به ارگان‌های دیگر جلوگیری کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ویلسون ، گوارش ، مغز ، کبد ، سیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام.دستیابی‌به‌اطلاعات‌دردرمان‌ویلسون‌درکشورهای‌اروپایی‌وامریکابه‌چه‌صورته‌وچگونه‌میتونیم‌ازچگونگی‌درمان‌توخارج‌ازکشورمطلع‌بشیم؟من۳فرزندم‌درگیرویلسونن‌وزندگیمون‌واسمون‌زهرشده.هممون‌افسردگی‌گرفتیم.لطفااگ‌درتوانتون‌بیشترراهنماییمون‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
نیما محمدزاده
۲۰:۰۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
برنامه بسیار خوب ایت
آخرین اخبار