وجود بیمارستان های تک تخصصی زمانی در کشور ایده آل به نظر می رسید اما با گذشت زمان نیاز به ارائه خدمات درمانی سایر گروههای پزشکی درکنار خدمات زنان بیش از پیش احساس می شود.

دکتر شیرین نیرومنش استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه افتتاح بیمارستان جامع زنان محب یاس به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت : زمانی در خیلی از مراکز  استان ها و شهرها بیمارستان های تک تخصصی زنان را داشتیم اما در چند سال اخیر به نظر می رسد که این بیمارستان ها به تنهایی جوابگو نیستند و با توجه به بیمارانی که مراجعه می کنند ؛ممکن است  علاوه بر زایمان نیاز به ارائه خدمات درمانی سایر گروههای پزشکی مانند قلب ؛ کلیه و غیره نیز وجود داشته باشد.

وی افزود : بنابراین بخشهای زنان باید در بیمارستان های جنرال باشد تا همه نوع خدمات درمانی به بیمار ارائه شود و  امیدواریم بیمارستان جامع زنان محب یاس که با تمام توان خود کار میکند صدمه ای به آموزش دستیاران و فلوشیب های  فوق تخصصی نزند .

 وی ادامه داد :تاکنون مجموع دو بخش درمان و آموزش را نداشتیم و این  اولین تجربه است  و به نظر می رسد فضای بیمارستان متناسب برای هر دو بخش نیست.

نیرومنش در پاسخ به این سوال که چرا برخی از متخصصان زنان و زایمان اضافه دریافتی دارند ؛گفت :اضافه دریافتی ها در رشته های دیگر بسیار زیاد بوده و قابل قیاس نیست اما مشکل از جایی  شروع شد که سالیان متمادی تعرفه ها اصلاح نشد و افزایش نرخ تورم را در هر زمینه ای بررسی کنیم با تعرفه های پزشکی قابل قیاس نبود.

وی اضافه کرد:این روند منجر شد که برخی از پزشکان اضافه دریافتی داشته باشند که امیدواریم با افزایش لحاظ شده پزشکان همکاری های لازم را داشته باشند.

استادگروه زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد :البته این افزایش ایده آل نیست اما به نسبت مشکلاتی که در سالهای گذشته وجودداشته قابل قبول است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار