عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال 94 به صلاح حوزه‌ سلامت نیست

میرگلوبیات گفت: با توجه به اینکه در سال جاری تعرفه‌ها افزایش چند برابری داشتند و در سال 94 افزایش حقوق کارکنان دولت تنها 14 درصد است دلیلی برای افزایش تعرفه‌ها وجود ندارد.

شهلا‌ میرگلو‌بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افزایش چند برابری تعرفه‌های پزشکی در سال جاری چندان مورد رضایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نبود وقتی مشکلات سلامت در بخش خصوصی نیز در پی‌ آن تشدید شد.

وی گفت: با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 94 در حد 14 درصد به نظر می‌رسد افزایش مجدد تعرفه‌ها منطقی نباشد چرا که همین افزایش چند برابری تعرفه‌ها در سال 93 موجب بروز مشکلات شدیدی در بخش خصوصی شده است.

وی افزود: درست است که بیماران در بخش دولتی تنها 10 درصد از خدمات درمانی را پرداخت می‌کنند اما در بخش خصوصی این قضیه کاملاً فرق می‌کند و مردم برای مراجعه به بخش خصوصی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه در طرح تحول مراجعات به بخش دولتی بسیار بالا است و بخش دولتی توان تحویل مراجعات بیشتر را ندارند نباید تصمیم غلط در خصوص افزایش تعرفه‌ها حجم ورود به بخش دولتی را تشدید کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار