علیرضا فرید گفت: قاضی نهایی در سینما مردم هستند و من فقط برای آنها فیلم می‌سازم.

علیرضا فرید کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص راه نیافتن فیلم "خنده‌های آتوسا" به بخش سودای سیمرغ گفت: فیلم "خنده‌های آتوسا" یک پیش تولید سخت 3 ماهه داشت و چون تمام لوکیشن‌های آن در یک قطار متحرک اتفاق می‌افتاد یک بار در قطار ثابت و یک بار در قطار متحرک بازی انجام می‌شد.

وی در ادامه افزود: تمام عوامل پشت صحنه این فیلم اعم از فیلمبرداری، صدابرداری، گریمور و طراح صحنه این فیلم از کار کشته‌های سینما بودند و بازیگران در تمام لوکیشن‌ها بهترین بازی خود را انجام دادند.

این کارگردان اظهار داشت: تمام افراد و صاحب نظرانی که این فیلم را دیده بودند گفتند که از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار است و بعضی از زوایا بسیار سطح بالاتر و استانداردتر از سینمای ایران ماست اما به دلیل اینکه تعداد کمی از فیلمها می‌توانستند به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کنند، "خنده‌های آتوسا" در میان آنها قرار نگرفت و اعضا هیئت انتخاب به من گفتند که فیلم "خنده‌های آتوسا" روی مرز بودن یا نبودن در میان آثار قرار داشت و در شرایط خیلی حساس حذف شد.

وی ادامه داد: من به تمام عوامل فیلمهای راه یافته و راه نیافته به بخش سودای سیمرغ خسته نباشید می‌گویم؛ به نظر هیئت انتخاب احترام می‌گذارم و می‌دانم که قاضیان نهایی فیلم‌ها مردم هستند و من تنها برای آنها فیلم می‌سازم. هدفم همیشه ساختن فیلم خوب بوده است و خوشبختانه این اتفاق در "خنده‌های آتوسا" افتاد.

فرید در خصوص آینده فیلم "خنده‌های آتوسا" بیان کرد: یک مهندسی دقیق طراحی و تولید صورت گرفته است و یک اکران گسترده و همگانی خواهد داشت. مضمون "خنده‌های آتوسا"  اجتماعی است و درون آن دغدغه‌های روز زندگی مردم مثل مسائل اقتصادی مطرح می‌شود؛ به طور کل زیاد اعتقادی به جشنواره ندارم و  استقبال مردم از فیلم برایم مهم است. حوزه هنر جای مسابقه نیست و فیلمی موفق است که در بلند مدت بتواند تاثیر خود را بگذارد.

وی عنوان کرد: فیلم "خنده‌های آتوسا" جزء متفاوت‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره‌های فجر بود و نمی‌دانم به چه دلیل ازلیست 22 فیلم کنار گذاشته شد اما من به کار خود ایمان دارم و می‌دانم که فیلم خوبی ساخته‌ام؛ قبل از اعلام نتایج هم در جاهای مختلف گفتم که هیچ پیش‌بینی از جایگاه "خنده‌های آتوسا" در جشنواره ندارم.

این کارگردان تصریح کرد: اگر دقت کنید خواهید دید که فیلمسازان بزرگ زیاد در لیست راه یافتگان به بخش سودای سیمرغ قرار نگرفته‌اند و من از اینکه چنین فیلم متفاوتی و با کیفیتی ساخته‌ام راضی هستم.

فرید خاطرنشان کرد: برای تمام فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی و سومین دوره جشنواره فجر آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم فیلم "خنده‌های آتوسا" بتواند پرمخاطب و تاثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ فیلم "خنده‌های آتوسا" به تهیه‌کنندگی امیر پورکیان و کارگردانی علیرضا فرید با بازی محمدرضا فروتن، باران کوثری و پژمان بازی برای نمایش در سی و سومین دوره جشنواره فجر تهیه شده بود و تمام لوکیشن‌های آن در یک قطاری که در مسیر ایران-استامبول قرار دارد، بازی شده و اتفاقات زیادی در واگن‌های آن رقم خورده است.


انتهای پیام/ رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار