دکتر‌ ضیایی گفت: بحث ranking‌ها معیار خوبی نه فقط برای دانشگاه علوم پزشکی بلکه برای تمام کشور است تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر‌ ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت در مراسم تقدیر از اساتید دانشجویان بین‌الملل که امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: فعالیت‌های بین‌المللی ما بسیار دیر شروع به کار شدند که به رقبا این اجازه داده شد تا از ما پیشی بگیرند. کشور ما با  تمام مزایایی که می تواند داشته باشد، دچار نقصان است. دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان راهنمای دانشگاه‌های دیگر توانسته است در این بخش پیشرفت خوبی داشته باشد از آنجا که این دانشگاه در بسیاری از زمینه‌ها رقیبی ندارد قابل تأمل است اما نباید تنها عرصه داخلی مد نظر باشد، باید در فضای بین‌الملل نیز میزان فعالیت‌ها افزایش یابد. 


وی در ادامه افزود: بحث activation مهم‌ترین کاری است که برای دیده شدن در‌ عرصه بین‌الملل باید به آن توجه ویژه‌ای شود. همچنین بحث ranking‌ ها که توسط دکتر‌ خردمند، اجرایی شد، بسیار قابل تأمل بوده که شاخصه‌ها را در یک قالب گذاشته و عرضه داشتند. این معیار بسیار خوبی نه فقط برای دانشگاه علوم پزشکی تهران بلکه برای تمام کشور است که مورد ارزیابی قرار گیرد. 

دکتر‌ ضیایی با اشاره به اینکه تا مستقل شدن دانشگاهها یک سری مسائل بر دوش وزارت بهداشت است، افزود: لازم است مقررات تا حد ممکن تسهیل و شفاف شده و هر آنچه نیاز است در اختیار دانشگاهها قرار گیرد،‌که در این راستا کار گروهی به نام کار گروه بین‌المللی سازی تشکیل شده است. این مزیت اگر به عنوان صنعت به آن نگاه شود نیازمند تجاری‌سازی است که بسیار هزینه بردار است و در حال حاضر ما در بازار رقابت از این توانمندی محروم هستیم. لذا لازم است هزینه‌ها تا حد امکان کاهش یابد، یک راه موجود این است که به ازای هر دانشجوی خارجی مبلغی از وزارت بهداشت در‌ اختیار دانشگاه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: در سند آمایش سرزمین علوم پزشکی، دانشگاههایی با عملکرد بهتر تعریف شده‌اند که ما را در رسیدن به اهدافی که در سند جامع علمی کشور به دنبال آن هستیم یاری می کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: جایزه‌ای با ارزش بالا برای دانشگاههایی که تعداد دانشجویان خارجی‌شان بالا بوده و همچنین ارتباطات بین‌المللی گسترده داشته در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.