دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بیمه‌ها میلیارد‌ها تومان طلب دارند که ادامه این روند به افت کیفیت خدمات و کاهش تامین تجهیزات منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بیمه‌ها میلیارد‌ها تومان طلب دارند که از شهریور ماه تاکنون هیچ پرداختی صورت نگرفته است که این کار سبب افت کیفیت خدمات و کاهش تامین تجهیزات و همچنین عدم تامین برخی دارو‌ها که بیماران مجبور به تامین آن‌ها هستند. 

محسنی بند پی رئیس سازمان بیمه سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با پرداخت مطالبات گوناگون این بیمه گفت: دیروز حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تقسیم کردیم و طی جلسه‌ای که با معاونت نظارت راهبردی داشتیم قرار شد تا قبل از پایان سال، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز بابت مطالبات سنوات گذشته به ما پرداخت کنند که این مبلغ نیز تا قبل از پایان سال در اخیار قرار گرفته و مبلغ مذکور بین دانشگاه و مطالبات بخش خصوصی پرداخت خواهد شد. 
 
دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: اگر بیمه‌ها پول بیمارستان‌ها را پرداخت نکنند و بیمارستان‌ها پول شرکتهای دارویی را نخواهند داشت.

  درمان هاي توانبخشي هيچ تعرفه مشخصي ندارد
برخی از خدمات توانبخشی مثل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند. 

تعدادی از بیماران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفتند: با مراجعه به فیزیوتراپی بیمه قبول نکرد. 

با مراجعه به مراکز مختلف فیزیوتراپی با قیمت‌های متفاوت روبرو شده و هیچ قیمت مشخصی وجود ندارد و به نوعی آشفته بازار وجود دارد که البته خیلی هم گران است و بیمه ها نیز هیچ همکاری در این خصوص صورت نمی دهند. 

يك بيمار به خبرنگار بهداشت و درمان گفت: بیمه‌ها تعرفه‌ی خاصی در این رابطه تعریف نمی کنند بنابراین هر درمانگری می تواند هر قیمت خاصی را پیشنهاد دهد. 
  
 جلوگیری از فروش کشیک بیمارستان‌ها
 ضیایی معاون آموزشی وزیر بهداشت در رابطه جلوگیری از فروش کشیک بیمارستان‌ها برای دانشجویان پزشکی در بیمارستانها به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه گفت:  در بخش انترنی من نیز شنیدم و به شدت با آن برخورد می کنیم چرا که کار غیرقانونی است. 

وی افزود: کسی که این کار را می کند در درجه اول به خودش و در درجه بعد به مردم خیانت می کند. بنابراین وزارت بهداشت بحث آزمون بعد از انترنی را دنبال می کند و در این آزمون مهارت های افراد تحت آزمون قرار می گیرد.  هر کسی این مهارت ها را نداشته باشد نمی تواند پزشک شود و این مورد در دانشگاه های داخل و دانشگاهیان که از خارج به ایران می آیند ساری و جاری خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با چنین شرایطی کسی دیگر کشیک نمی فروشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.