وزارت کشور اسپانیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 435 نظامی این کشور به طور رسمی از اول ژانویه (امروز - پنجشنبه) در ماموریت جدید ناتو در افغانستان که تا پایان سال 2015 ادامه خواهد داشت ، فعالیت می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ،وزارت دفاع اسپانیا در بیانیه خود افزود:این ماموریت که 'پشتیبانی قاطع ' نام دارد واگذاری اموری که تاکنون انجام شده از سوی نیروهای بین المللی کمک برای امنیت (ISAF )، به نیروهای جدید در حمایت از دولت افغانستان است .

این در حالی است که ماموریت جنگی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) در افغانستان پس از 13 سال، روز یکشنبه گذشته طی مراسمی رسمی در کابل پایتخت افغانستان به پایان رسید.

در بیانیه وزارت دفاع اسپانیا آمده : هدف از این ماموریت ، ارائه آموزش ، مشاوره و کمک به نهادهای امنیتی افغانستان تا وقتی که افغان ها بتوانند قادر به بر عهده گرفتن وظایف کامل خود بدون حمایت بین المللی باشند ، می باشد .

به گفته دولت اسپانیا در مرحله نخست ، نیروهای ناتو هنوز در مناطق مختلف افغانستان حضور خواهند داشت و پس از آن حضور آنها به شهر کابل محدود و تلاش آنها بر سر حمایت از موسسات در سطح ملی متمرکز خواهد شد .

در این راستا ، اسپانیا حضور خود در ستاد مرکزی ماموریت در کابل را حفظ خواهد نمود. افزون بر این ، تا اواخر سال 2015 و در چارچوب مرحله نخست یک گروه از نظامیان را در استان هرات مستقر خواهد کرد .

وزارت دفاع اسپانیا افزود : نیروهای اسپانیایی با همکاری نیروهای ایتالیایی ، خدمات خود را برای حفظ فعالیت فرودگاه بین المللی هرات ادامه خواهند داد و در پایان سال 2015 ، این وظایف را به مقامات افغان واگذار می کنند.

با گذشت سال ها از حضور نیروهای خارجی در افغانستان که نتوانست ثبات و آرامش را به این کشور بازگرداند و حتی سبب افزایش چند برابری تولید مواد مخدر شد، نیروهای غربی ماموریت خوذ را از جنگی به پشتیبانی تغییر دادند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.