در مراسم دیدار با عوامل فیلم «آشنایی با لیلا»؛

عقاب شانس روی سر کارگردان/ «کیارستمی» سخن نگفت

«یراقی» مطرح کرد: بازی خوب من در یک فیلم کوتاه باعث پیشنهاد «کیارستمی» برای طرح فیلمنامه‌ی «آشنایی با لیلا» شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم دیدار با عوامل فیلم "آشنایی با لیلا" به کارگردانی عادل یراقی، شب گذشته با حضور "عباس کیارستمی"، کارگردان و عوامل این فیلم در باغ فردوس برگزار شد.

بنابر این گزارش؛ در این مراسم بعد از خوش آمد گویی از طرف مجری برنامه عادل یراقی، کارگردان این اثر روی صحنه آمد و گفت: این روز و این شب برای من خیلی محترم است و خوشحالم  که آقای کیا‌رستمی، با تمام گرفتاری‌هایی که داشتند دعوت را پذیرفت و به این مجلس آمد.

وی در خصوص نحوه همکاری با کیارستمی، بیان کرد: عقاب شانس روی سر من نشست و زمانی که شاگرد آقای کیارستمی بودم یک فیلم کوتاه با بازی خودم ساختم که استاد بعد از دیدن این فیلم از بازی بیشتر از خود فیلم لذت برد و این موضوع باعث شد طرح یک فیلم به شرط اینکه خودم در آن بازی کنم به من پیشنهاد دهد.

 یراقی ، در مورد روند ساخت فیلم گفت: بعد از اتمام نگارش فیلمنامه زمستان 1389 کلید کار زده شد، بهار 90 فیلم برداری تمام شد و تا اوایل سال 91 تدوین و صداگذاری صورت گرفت و همان موقع فیلم را جشنواره ویدویی تهران فرستادیم.

این کارگردان و بازیگر در خصوص خاطرات فیلم با زبان طنز بیان کرد: به خاطر فیلم همه کار کردیم که یکی سیگار کشیدن زیاد بود.

مجری برنامه قبل از پخش فیلم و در پایان سخنرانی گفت: وقتی در جشنواره کن نامی از عباس کیارستمی، برده می شود با نهایت احترام از او یاد می کنند چرا که ایشان از مفاخر فرهنگ ما و از بزرگان سینمای دنیا هستند.

در پایان پخش فیلم "آشنایی با لیلا" که داستان فردی را روایت می‌کند که به خاطر مصرف زیاد سیگار در آستانه از دست دادن نامزد خود است، پخش شد.

قابل ذکر است لیلا حاتمی، و بهاره رهنما، که از بازیگران اصلی فیلم بودند با وجود دعوت در مجلس حضور نداشتند و حضور عباس کیارستمی، بیشتر به صورت فیزیکی به چشم می خورد چرا که چند بار از وی برای سخنرانی دعوت شد ولی امتناع ورزید.

 
انتهای پیام/ اس
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.