در حاشیه‌های پزشکی این هفته به موضوعاتی همچون زیر بار نرفتن بیمه‌های تکمیلی برای پذیرش تعرفه‌های جدید، مشکلات نوبت دهی در برخی از بیمارستان‌های دولتی و محرومیت 5 پزشک از طبابت پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ آیتم اول حاشیه‌های پزشکی این هفته مربوط به بیمه‌های تکمیلی است که براساس گزارشات تا به امروز برخی از بیمه‌های تکمیلی با بیمارستان‌های خصوصی براساس تعرفه‌های جدید قرار داد نبسته‌اند و این امر باعث شده که بیشتر هزینه‌های درمان در این بیمارستان‌ها بر دوش مردم باشد.

مردم مراجعه کننده به این بیمارستان‌ها در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران عنوان می‌کردند که بیمه های تکمیلی هزینه بیمارستان‌های خصوصی را نمی‌دهند و بیمارستان‌ها اعلام می کنند که ما با آنها قرار داد نداریم.

طی گفتگو با بیشتر مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های خصوصی گله بیشتر آنها از بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ بود که گفته می‌شود، 50 درصد بازار درمان در اختیار این بیمه است یکی از بیماران در استان آذربایجان غربی اظهار داشت که من باید کل هزینه را از جیب خودم پرداخت کنم و بعد از دو ماه هزینه را از بیمه بگیرم در حالی که من باید کل هزینه را از جیب پرداخت کنم که مشکل من این است که در حال حاضر من این پول را ندارم.

وزیر بهداشت از بیمه‌های تکمیلی شاکی است و شکایتش را روی میز رئیس جمهور قرار داده است.

گله‌مندی مردم از نوبت دهی در برخی از بیمارستان‌های دولتی

موضوع بعدی حاشیه‌های پزشکی این هفته مربوط به گلایه‌های مردم از نوبت دهی در برخی از بیمارستان‌های دولتی است برای پیگیری این مشکل با دو بیمارستان دولتی تماس گرفتیم بعد از تماس با اولین بیمارستان و 15 دقیقه منتظر ماندن در صف انتظار اپراتور اعلام کرد که نوبت‌ها پر شده است. با بیمارستان دولتی دیگری هم تماس گرفتیم که گفت، تمام نوبت ها رزرو شده و برای دریافت نوبت بعد از ساعت 24 تماس بگیرید ساعت 2:30 دقیقه بامداد دوباره تماس گرفتیم که دوباره اپراتور بیمارستان اعلام کرد که برای نوبت دهی بعد از ساعت 24 تماس بگیرید.

محرومیت 5 پزشک از طبابت

دکتر محمد جهانگیری معاون سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این که دو ماه از راه اندازی سامانه 1690 میگذرد گفت: در طی این دو ماه بیش از 100 هزار تماس با سامانه گرفته شده که بعد از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که تنها 5 پزشک تخطی کرده اند.
 
وی ادامه داد: از این 5 پزشک 4 پزشک در تهران و یک نفر در استان دیگری بوده که طبق حکم  قضایی تا سه ماه از طبابت محروم شده اند. 
 
جهانگیری خاطر نشان کرد: این آمار نسبت به تعداد تماس ها بسیار خوب است  و با این آمار پیش بینی می شود که تا چند وقت آینده هیچ پزشکی خارج از تعرفه دریافتی نداشته باشد و این موضوع به صفر برسد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.