در حاشیه های پزشکی مطرح شد

پزشکان به کدام عمل جراحی علاقه دارند؟ + فیلم

حاشیه های پزشکی این هفته سوژه های متعددی همچون عمل جراحی مورد علاقه پزشکان را به تصویر کشیده است.

گزارش های میدانی خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از کنگره جراحان گوش ، حلق و بینی نشان داد که که این جراحان بیشتر علاقه مند به انجام عمل جراحی زیبایی روی بینی مراجعین خود  هستند و سایر اعمال جراحی را کمتر انجام می دهند.

خسروی رییس انجمن جراحان گوش ، حلق و بینی در حاشیه این کنگره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : به علت کثرت مراجعین برای جراحی بینی تمرکز پزشکان روی این عمل معطوف شده و به مرور زمان عمل جراحی روی گوش و سر و گردن از یاد آن ها می رود و عمل جراحی بینی باعث شده اتاق های عمل نیز بیشتر اوقات درگیر این جراحی باشند.

کاهش رغبت پزشکان به انجام اعمال جراحی زیبایی با رونمایی کتاب جدید تعرفه های پزشکی

خسروی اضافه کرد : با رونمایی کتاب جدید تعرفه های پزشکی پزشکان به سمت انجام سایر اعمال جراحی روی گوش و حلق خواهند رفت چراکه در این کتاب تعرفه ها بهبود پیدا کرده اند.

دریافت مالیات از پزشکان بر اساس حدس گمان و میزان معروفیت

یکی از پزشکان جراح به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : درآمد پزشکان قابل محاسبه نیست ، اما در حال حاضر از پزشکان بر اساس میزان معروفیت و بر اساس حدس و گمان مالیات دریافت می شود.


پروفسور سمیعی صاحب عنوان برترین جراح مغز و اعصاب جهان شد

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در گفتگوی اینترنتی با پروفسور سمیعی از وی در خصوص دریافت جایزه برترین جراح مغز و اعصاب سوال کرد که وی در پاسخ گفت : این جایزه توسط آکادمی جراحان مغز و اعصاب هر دو سال یکبار بر اساس خدمات ارائه شده به برترین جراح مغز و اعصاب در جهان اعطا می شود و در این آکادمی جراحان حاذقی از سراسر دنیا حضور دارند.

پروفسور سمیعی گفت : تمام جوائز و مدال هایی که به بنده داده شده به مردم ایران تقدیم می کنم و همیشه به ارتباط خودم با کشورم افتخار می کنم ، برترین جراح مغز و اعصاب دنیا این را هم اضافه کرد که بزرگترین مرکز علوم اعصاب دنیا تا سال 2016 در تهران افتتاح خواهد شد.


سرگردانی بیماران برای دریافت نتیجه "ام آر آی"

پیگیری های خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران مشخص کرد که برخی بیمارستان ها یک لوح فشرده به بیمار می دهند تا برای چاپ نتیجه "ام آر آی" به مراکز خصوصی چاپ فیلم پزشکی مراجعه کنند.

متصدی یکی از این مراکز خصوصی چاپ فیلم پزشکی گفت : هر دستگاه ام آر ای به یک برنامه خاص برای چاپ نتیجه نیاز دارد و برخی پزشکان به علل مختلف از چاپ نتیجه خودداری می کنند ، وی افزود : البته عدم تجهیز اتاق های عمل به نمایشگرهای بزرگ برای نمایش محتوای لوح های فشرده یکی دیگر از دلایل فرستادن بیماران برای چاپ محتویات این دیسک ها است.


شما هم اگر سوژه ای دارید می توانید از طریق رایانامه dr2030@yjc.ir برای حاشیه های پزشکی ارسال کنید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار