دبیر کنگره بادی کانتورینگ:

۵۰ درصد مراجعان به جراحان پلاستیک نزد افراد غیرمتخصص عمل کرده‌اند

خوروش با اشاره به اینکه برای انجام اعمال جراحی زیبایی حتما باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کرد؛ گفت: بدلیل تبلیغات اغوا کننده و غیرعلمی که در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایر مجاری تبلیغاتی انجام می‌شود؛ بیمار بدون تحقیق برای عمل زیبایی اقدام کرده و ۵۰ درصد آنان پس از ایجاد عارضه تازه به جراح پلاستیک مراجعه می‌کنند.

دکتر بهزاد خوروش دبیر کنگره بادی کانتورینگ (بوجود آوردن تناسب اندام‌ها) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اصلاح ناهنجاری‌ها و بدشکلی‌های بدن عمدتا به دلیل روش غلط شهر نشینی و عدم پیاده روی است، گفت: بدشکلی‌های بدن یک بیماری مدرن شهرنشینی است که افراد به محض اینکه دچار این عارضه می‌شوند اعتمادبه نفس و قدرت کارکردن خود را از دست می‌دهند. 

وی با بیان اینکه جراحان پلاستیک ایران در دنیا صاحب سبک هستند، افزود: اگر اطلاع رسانی عمومی انجام شود می‌توان این امید را در دل مردم ایجاد کرد که اگر مشکل این‌چنینی دارند راه حل نهایی از نظر علمی و عملی دارد و نباید با آگهی‌های تبلیغاتی که جنبه علمی ندارد سلامت خود را به خطر اندازند. 

 وی با تاکید بر اینکه تمام وسایل جراحی زیبایی باید تحت نظارت پزشک مربوط انجام شود تا عمل جراحی عارضه‌ای به دنبال نداشته باشد، ادامه داد: ۵۰ درصد مراجعان به جراحان پلاستیک افرادی هستند که بدون تحقیق دست به انجام عمل زیبایی زده‌اند و پس از ایجاد عارضه به ما مراجعه کرده‌اند. 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با بیان اینکه برخی از این عوارض غیرقابل جبران است، گفت: یکی از دلایلی که نیاز به انجام این نوع اعمال زیبایی را بالا می‌برد افزایش سطح رفاه اجتماعی افراد است که مردم به سمتی سوق داده می‌شوند تا به وضع ظاهری خود نیز رسیدگی کنند.

با عمل جراحی زیبایی بینی مشکلات زندگی حل نمی‌شود

خوروش در ادامه با بیان اینکه آمار دقیق و عددی از جراحی بینی در ایران نداریم، اظهار داشت: عمدتا نسل جوان ما به سمت عمل زیبایی بینی روی آورده‌اند که این امر نیاز به فرهنگسازی دارد و مردم باید آگاه باشند که با عمل بینی مشکلات زندگی آن‌ها حل نمی‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای هستند که نیاز واقعی به این نوع عمل‌ها دارند، افزود: بدشکلی و انحراف شدید بینی در عده‌ای از افراد با انجام عمل جراحی برطرف می‌شود اما همه افراد نیاز به این عمل ندارند که این امر نیاز به اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها و مجامع علمی دارد تا به مردم برای تصمیم گیری بهتر کمک کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که معمولا اعمال جراحی بینی در بین زنان بیشتر است یا مردان؛ بیان داشت: بدلیل نوع پوشش و فرهنگی که در جامعه حاکم است و زیبایی بانوان در صورت آن‌ها نمایان می‌شود عمدتا به سمت این نوع اعمال زیبایی روی می‌آورند در حالی که زیبایی درون چیز دیگری است و قابل قیاس با ظاهر نیست. 

 دبیر کنگره بادی کانتورینگ با اشاره به اینکه تبلیغات و رفاه اجتماعی افراد را به سمتی سوق داده که دست به انجام انواع اعمال جراحی زیبایی بزنند، خاطرنشان کرد: وقتی تقاضای عمل درمانی کم شود می‌توان افراد را به سمتی هدایت کرد که توانایی خود را افزایش دهند نه اینکه اگر بینی خود را عمل نکنند نمی‌توانند کار یا زندگی کنند. 

وی خاطرنشان کرد: با ارتقا سطح علمی جامعه می‌توان افراد را آگاه کرد که اگر قرار است کاری در زمینه زیبایی و پلاستیک انجام شود برای کسانی باشد که واقعا نیازمند آن هستند و انجام این اعمال به صلاح آنهاست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار