در حاشیه‌های پزشکی این هفته عناوینی چون: بازرسی از بیمارستان‌های خصوصی، عدم انجام سونوگرافی اورژانسی در بیمارستان‌های دولتی در ایام تعطیل، شکایت وزارت بهداشت از نمک دریا و ... مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، علی رغم بازرسی‌ها تخلفات تعرفه‌ای همچنان ادامه دارد.طبق قانون در بخش پذیرش و بستری بیمارستان‌ها باید تعرفه‌های تخت و ویزیت نوشته شود ولی بنابر بر گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، این موارد در برخی از بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود، همچنین طی این گزارش معلوم شد هر چند صورتحساب بیماران با کتاب جدید تعرفه‌های پزشکی مطابقت دارد ولی در برخی از صورتحساب‌ها قیمت درج شده با پرداختی توسط بیمار یکی نبوده ضمن اینکه در مواردی بیماران علاوه بر هزینه‌های بیمارستان مبلغی هم به عنوان زیر میزی به پزشک پرداخته بودند، همچنین مشکل مشترکی که طی بازرسی در دو بیمارستان خصوصی مشاهده شد، مطرح شدن بعضی خدمات بدون دلیل در صورتحساب بیماران بود. 

خروج نمونه آزمایش از برخی بیمارستان‌ها علی رغم ممنوعیت در طرح تحول 
براساس گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، در بعضی از بیمارستانهای دولتی بیماران نمونه‌های آزمایش را جهت بررسی به مراکز بیمارستان خصوصی می‌برند و این در حالی است که با آغاز طرح تحول سلامت خروج نمونه آزمایش از بیمارستان‌ها ممنوع است و بیمارستان‌ها موظفند در مواردی که نیاز به آزمایشات دقیق‌تر باشد، خودشان اقدام به انجام اینکار نمایند.
 
پای تعطیلات به مراکز تصویر برداری دولتی هم باز شد
در ایام تعطیل برخی از مراکز تصویر‌برداری بیمارستانهای دولتی از جمله مراکز انجام سونوگرافی تعطیل است و حتی اورژانسی بودن شرایط هم فرقی از اصل موضوع ایجاد نمی‌کند و افراد مجبورند به مراکز بیمارستانی خصوصی مراجعه کنند البته این مراکز هم در ایام تعطیل خالی از اشکال نبوده و مراجعین ناچارند ساعت‌ها در انتظار بمانند. 

آشفته بازار تعرفه‌های دندانپزشکی
نماینده دندانپزشکان در نظام پزشکی از اعلام نشدن تعرفه‌های مصوب دندانپزشکی در سال ۹۳ شکایت داشت.
 دکتر یزدانی، در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، از دریافت هزینه‌های دندانپزشکی با عنوان آشفته بازار دندانپزشکی یاد کرد و دلیل آن را نبود تعرفه معین و مصوب دندانپزشکی در سال ۹۳ دانست. 

شکایت وزارت بهداشت از نمک دریا
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نمک دریا هیچ مزیتی نسبت به نمک معمولی ندارد و داشتن خواص معجزه آسا و سلامت بیشتر در نمک دریا دروغ است. 


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.