حاشیه‌های این هفته گله‌مندی بیماران مراجعه کننده به بیمارستانی در حاشیه شهر، کمبود تخت دیالیز در اراک و چگونگی تماس با نیروهای امدادی را با موبایل بدون سیم کارت به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دوربین حاشیه‌های پزشکی این هفته به درخواست مردم ورامین به بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین که مربوط به سازمان تامین اجتماعی است رفته بود. اولین گلایه مردم در خصوص نوبت دهی بی‌حساب و کتاب برای ویزیت درمانگاه بود. یکی از بیماران عنوان می‌کرد که برای نوبت دهی انقدر باید زنگ بزنیم که در ‌‌نهایت کسی پاسخگو نیست. بیمار دیگری می‌گفت ساعت ۳ یا ۴ نیمه شب باید برای نوبت گیری بیایم بیمارستان در صف تا۳۵۰ نفر نوبت بگیرند. 

برخی از بیماران هم از نبود پزشک ارتوپد و زنان گلایه داشتند. جالب اینکه رئیس بیمارستان از نبود پزشک متخصص ارتوپد و زنان اظهار بی‌اطلاعی کرد.  این بیمارستان دستگاه‌ ام ار‌ ای نداشت و قرار بود به زودی راه اندازی شود. 

بر اساس این گزارش، گلایه‌مندی از ارائه خدمات در این بیمارستان بالا بود، یکی از بیماران عنوان می‌کرد که پزشک من درخواست عکس رادیولوژی دنده هام رو کرده بود در صورتیکه رادیولوژی عکس کلیه‌هایم را گرفته است. حتی برخی از عکسهای بیماران انقدر بی‌کیفیت گرفته می‌شود که برای پزشک قابل تفسیر نیست. البته طی گفتگو با برخی از بیماران بستری در بخش میزان
رضایتمندی در بخش بستری کمی بالا‌تر بود. 

دیده می‌شد که برخی از بیماران سرپایی ملزومات پزشکی و دارو‌هایشان را باید از بیرون بیمارستان تهیه کنند. 

بنا بر این گزارش، شهرستان ورامین بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که کلا در این شهرستان ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای این جمعیت وجود دارد. 

دکتر علیلو رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین درباره این مشکلات گفت: برای حل ریشه‌ای مشکلات درمانی و نوبت گیری باید سیستم ارجاع ایجاد شود و ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی هم به تعداد تخت‌ها اضافه شود.

آیتم بعدی حاشیه‌های پزشکی این هفته مربوط به مشکلات بیماران دیالیزی در اراک است، چرا که با وجود تعداد زیاد بیماران دیالیزی در این استان دستگاه‌های دیالیز جوابگوی بیماران نیست. 

بیماران دیالیزی عنوان می‌کردند که امکانات بسیار کم است و به دلیل اینکه این دستگاه‌ها در ۴ شیفت کاری به بیماران سرویس می‌دهند در فاصله زمانی کوتاهی خراب می‌شوند. 

یکی از بیماران گفت: هرروز مهندسی از تهران برای تعمیر دستگاه‌ها به این استان می‌آید که دوباره فردای آن روز شاهد خرابی دستگاه‌های دیگر هستیم. 

آیتم آخر حاشیه‌های این هفته مربوط به چگونگی تماس با نیروهای امدادی با موبایل بدون سیم کارت است. 

افراد می‌توانند با موبایل بدون آنتن با شماره ۱۱۲ و با موبایل بدون سیم کارت با شماره ۹۱۱ با نیروهای امدادی تماس برقرار کنند. 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار