رئیس سازمان بدر با تاکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی ضد داعش نمی‌تواند حتی یک روستا را آزاد کند گفت که موصل، 3 تا 4 ماه دیگر آزاد می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"هادی العامری" دبیرکل سازمان بدر عراق با اعلام اینکه نبرد"الضلوعیه"بسیار شدید بود گفت که آزادی "موصل" در صورتی که دولت مستلزمات لازم را فراهم کند، 4 ماه طول خواهد کشید.
 
وی در گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های عراقی از جمله "السومریه نیوز" گفت: منطقه "الضلوعیه" یکی از پیچیده‌ترین مناطق نظامی بود و به همین دلیل نبرد در آن دشوار و شدید بود. گام بعدی ما، نبرد "المقدادیه"و آزادی شمال آن از دست داعش است در همین راستا نیز از عشایر و ساکنان شمال مقدادیه خواسته شد که از این منطقه خارج شوند.
 
رئیس سازمان بدر عراق گفت: اگر دولت عراق، مستلزمات نبرد را فراهم کند، موصل و سایر مناطق تحت اشغال در صلاح‌الدین و کرکوک طی مدت 3 یا 4 ماه آزاد خواهند شد.
 
وی گفت که ائتلاف آمریکایی ضد داعش حتی نمی‌تواند یک روستا را آزاد کند.
 
العامری درباره امدادرسانی تسلیحاتی آمریکا به داعش گفت: این مسئله تاثیری بر ما ندارد و ما درحال جمع آوری مدارک و شواهد منطقی و غیر قابل رد هستیم تا به شورای امنیت ارائه دهیم و جعلی و دروغین بودن ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را به همه اثبات کنیم.
 
نیروهای امنیتی عراق با کمک بسیج مردمی موفق شدند، روز سه شنبه منطقه الضلوعیه در جنوب تکریت را از دست داعش آزاد کنند و محاصره تحمیلی عشائر این منطقه را در هم بشکنند.
 
شورای استانداری نینوا پیش از این اعلام کرده بود که 20 هزار نفر در آزادی موصل شرکت خواهند کرد و طرح آزادسازی این منطقه هنوز در مرحله بررسی و برنامه‌ریزی است.
 
موصل از ژوئن گذشته در دست تکفیری‌ها افتاده است.
انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.