یزد؛

پنج پارک به پارک های یزد افزوده می شود.

تعداد پارک های شهر یزددر آینده ای نزدیک به 170 می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري يزد تعداد پارک‌های موجود در شهر يزد را 165 مورد خواند كه از اين تعداد تنها 10 پارک شامل پارک‏‏هاي غدیر، هفتم‌تیر، آزادگان، پارک بزرگ آزادشهر، بزرگ‌ شهر، شهدا، باغ‌ملی، باغ‌ طوبی، کوهستان و پارک شادی، در زمره پارك‎‎هاي بزرگ اين شهر هستند.

" صفدرپور" از افزوده شدن پنج پارک جديد دیگر به مجموع پارک‌های شهر يزد خبر داد و گفت: اين پارك‎‎ها شامل پارک کوثر و يك پارک ديگر واقع در کوچه اصالت 6 در شهرک دانشگاه، پارک خیام در خیابان شیخ‌کلینی، پارک بانوان 14 معصوم در آزادشهر و پارک ديگري در كنار مسجد علی‌بن‏‏ابیطالب آزادشهر هستند.

وی در مورد ميزان استاندارد وسايل بازي موجود در پارك‎‎هاي يزد نيز گفت: اکثر وسایل ‌بازی قدیمی و فلزی موجود در پارك‎‎هاي يزد جمع‌آوری شده و اكنون در حال تجهیز پارک‌ها به وسایل‌ بازی پلی‌اتیلن و کف‌پوش هستيم که تاكنون نيز قريب نيمي از اين پارك‏‏ها به وسايل جديد مجهز شده‎‎اند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری یزد ابراز اميدواري كرد كه با تامين اعتبار مورد نياز حداكثر تا دو سال آينده تمام پارك‎‎هاي يزد از وسایل بازي جديد و ‌استاندارد بهره‎‎مند شوند.

صفدرپور در رابطه با تجهیز پارک‌هاي شهر يزد در سال‌ جاری نيز از خريد 17 ست وسايل بازي خبر داد كه 12 ست آن تاكنون نصب شده است.

وي افزود: همچنين 14 ست ورزشی نيز براي پاركهاي شهر تاكنون خریداری و نصب شده و نصب 6 ست ورزشی دیگر هم در برنامه سازمان پارك‏‏ها تا پایان سال‌جاری است.

صفدرپور از سركشي و نظارت مداوم بازرسان اداره كل استاندارد از وسايل بازي شهربازی‌هايي مانند پارک ‌شادی و بعضی تجهیزات پارک‌ کوهستان نيز خبر داد و گفت: اين وسايل به طور مرتب بازديد و بررسی می‌‎‎شوند و در صورتي كه دستگاهی غیراستاندارد تشخیص داده‌ شود، فعاليت آن تا رفع مشكل متوقف مي‎‎شود.

وي در مورد موضوع واگذاري پارک‌ شادی يزد به بخش خصوصي هم اعلام كرد: مشكل انعقاد قرارداد با اين شركت خصوصي رفع و كليات قرارداد واگذاري پارک قطعی شده ‌است.

وی از ديگر اقدامات سازمان پارك‎‎ها و فضاي سبز شهر به توسعه فضای ‌سبز شهري به میزان 2.1 هکتار، چمن‌کاری به وسعت سه هزار و 500 مترمربع، گلکاری بیش از 58 هزار و 950 مترمربع از باغچه‌های شهر با انواع گل‌های فصلی و دائمی، در طول هشت ماهه نخست سال جاري اشاره كرد.

مدیر عامل سازمان پارک‌هاي يزد با اشاره به آماده سازي پنج هزار مترمربع بستر کاشت واحد گلخانه سازمان در اين مدت، از تولید پنج هزار گلدان گل از انواع داوودی،نازآفتابی، ستاره‌ای، سینره، جعفری و غيره و 300 قلمه از انواع حسن‌یوسف، شمعدانی، آلوئه‌ورا، مرجان و غيره و همينطور 50 هزار نشای صنعتی گل‌های زینتی، خبر داد.

وي اجرای آبیاری ‌بارانی به وسعت 400 مترمربع در گلخانه اين سازمان براي افزایش کمی و کیفی توليدات و كاهش کاهش مصرف آب و هزینه‌های مربوطه، ايجاد بيش از 14 كيلومتر شبکه آبياري فضای سبز شهري، تجهیز و بهره‌برداری از مخازن آب بلوار سعادت شهرک‌رزمندگان و بلوار طراوت، ساخت شش مورد مخزن جديد و مرمت و توسعه آبیاری ‌قطره‌ای فضاي سبز شهر با لوله‎‎گذاري به طول بيش از 51 كيلومتر، را از ديگر اقدامات اين سازمان در هشت ماه نخست سال ذكر كرد.

صفدرپور در پايان نيز خاطرنشان كرد: امسال همچنين علاوه بر ساماندهی آبنماهای موجود در ‌شهر، خريداري آب‌نمای موزیکال پارک بزرگ‌شهر با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ‌ریال، خرید و نصب یک‌عدد آبنمای سنگی مکعبی در چهارراه‌فاطمیه به مبلغ 130 میلیون ‌ریال و اجرای آبنماهای میدان ولایت آزادشهر و میدان آزادی با هزینه بالغ بر 270 میلیون ‌ریال، صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افزایش ، پارک ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
erfan
۱۸:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
عالی بود