رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: عدم خروج کارخانه روغن قو از تهران علی رغم حکم پلمپ ‌20ساله آن بیانگر مباشات خارج از روال سیاسی امنیتی فرمانداری با این مجموعه است.

 رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  در تشریح آخرین وضعیت کارخانه روغن نباتی قو با بیان اینکه  در خصوص مقابله با آ‌لاینده ای شهر تهران تعلل صورت می‌پذیرد افزود: متاسفانه مسئولان با لطافت و ظرافت از این مسئله عبور کرده و موضوع سلامت مردم در اولویت‌های آنان نیست.
 
وی با اشاره به این که فعال بودن بخش اقتصادی و مسائلی از این قبیل بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گرفته اظهار  داشت: این در حالی است که عوارض این کارخانه مستهلک 70ساله بیش از فواید آن است.
 
*حکم 20ساله پلمپ کارخانه روغن نباتی قو 

وی با تاکید بر این که شورا به عنوان پارلمان شهری همواره سعی در همراهی دولت و ممانعت از بروز حرکت های تند در سطح جامعه داشته است، گفت: اما در مقابل انتظار می رود که مسئولین مربوطه نیز برای سلامت جامعه ارزش قائل شوند.
 
چرا که حکم پلمپ این مجموعه و خروج آن از شهر به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی مربوط به 20سال پیش بوده است.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که باید پرسید که در این 20سال چه اقداماتی جهت خروج این مجموعه از شهر به انجام رسیده است، افزود: در واقع نباید انتظار داشت که همه چیز را از ابتدا شروع کرد چرا که این کارخانه و مسئولین آ‌ن از فرجه و فرصت 20ساله  جهت خروج برخوردار بوده‌اند.
 
حافظی در ادامه به دو درخواست 10ساله مسئولان این کارخانه جهت خروج از تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی رغم گذشت 20سال از صدور حکم پلمپ هیچ گام مثبتی جهت خروج تا به امروز  برداشته نشده که این امر به خوبی بیانگر آن است که مباشات معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری با مجموعه روغن قو خارج از روال قانونی و مورد پذیرش شهروندان و شورای شهر است.
 
*زمان خروج کارخانه روغن قو  حداقل خواسته شورا است

وی ضمن گلایه از فرمانداری جهت تعلل در رسیدگی به این مسئله اظهار داشت: انتظار می رود مسئولان ضمن برخورد جدی‌تر و در قالب زمان بندی معقول و منطقی گزارش این برنامه ریزی را به شورا نیز منعکس کنند تا حداقل ما به عنوان پارلمان شهری بدانیم خروج این کارخانه از تهران در چه بازه زمانی خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به زمان خروج این مجموعه از شهر به عنوان یک تهدید برای سلامت شهروندان حداقل انتظار و خواست شورا و شهروندان است تاکید کرد:‌امیدواریم تصمیم گیری پشت درب‌های بسته انجام نشود.

انتهای پیام/  
برچسب ها: فرمانداری ، بسته ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار