براساس گزارش منابع خبری شب گذشته دومین مسجد در سوئد طی 5 روز گذشته به ‌آتش کشیده ‌شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس سوئد صبح امروز (دوشنبه) اعلام کرد دیشب یک مسجد دیگر در این کشور به آتش کشیده شد، اما این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط به مسجد خسارت مالی وارد شد. این دومین مسجدی است که طی 5 روز گذشته در سوئد به ‌آتش کشیده می‌شود.

پلیس با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد حدود ساعت 3 بامداد روز دوشنبه به وقت محلی، مسجدی در طبقه همکف ساختمانی در اسلو  در جنوب سوئد، آتش گرفت اما آتش سوزی بلافاصله خاموش شد.

طبق بیانیه پلیس این حادثه فقط اندکی خسارت در پی داشت و مشکلی برای ساکنان واحدهای مسکونی اطراف به وجود نیاورد. پلیس سوئد افزود محل آتش سوزی تا رسیدن کارشناسان پلیس علمی لاک و مهر شد.

روز پنجشنبه در اولین روز جشن میلاد مسیح، 5 نفر بر اثر آتش سوزی در مسجدی در طبقه همکف ساختمانی در شهر اسکیلستونا سوئد زخمی شدند.

با آن که پلیس ابتدا از پرتاب شیئی آتش زا به داخل این مسجد هنگام حضور 70 مسلمان در داخل آن خبر داده بود اما دیروز گفت شک دارد که این آتش سوزی عمدی باشد زیرا شاهدی در این خصوص وجود ندارد.

با توجه به این که حزب راست‌گرای افراطی دموکرات سوئد سومین حزب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر است، بعید به نظر می‌رسد تحقیقات درباره اقدامات کینه‌توزانه برضد مساجد به جایی برسد.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مسجد ، سوئد ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار