رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت:‌ بودجه سال 94 سازمان نهضت سوادآموزی در مقایسه با سال 93، 7درصد افزایش یافته که در مجموع با رشد خوبی در بودجه مواجه است.

علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چند درصد از بی سوادان زن هستند، اظهار کرد: مرکز آمار جمعیت بی سوادان را در دو گروه سنی 6-10 و 49-10 سال اعلام می‌کند  که در مجموع تمام گروه‌های سنی زنان، دو سوم جمعیت بی سوادان را شامل می‌شود.
 
وی با بیان این که به طور نسبی تعداد بی سوادان در نقاط شهری با تعداد بی سوادان در نقاط روستایی برابر است، گفت: در اجرای فعالیت‌های سوادآموزی با دو مسئله‌ اساسی رو به رو هستیم نخست روشن نبودن مشخصات کامل(آدرس، شماره تلفن، نیازها) جامعه هدف و دیگری متقاضی نبودن دریافت خدمات افراد است.
 
باقر زاده ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر حساسیت نداشتن دستگاه‌ها، دانشگاهیان و رسانه‌ نسبت به خسارت زا و هزینه زا بودن بی سوادی در کشور است زیرا بی سوادی یک پدیده‌ی چند وجهی است که اقتصاد، اجتماع و فرهنگ را شامل می‌شود البته این توجه از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و دولت دیده شده است.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در خصوص اعتبار لحاظ شده برای سوادآموزی در بودجه سال 94 گفت: خوشبختانه دولت تمام منابع مورد نیاز سازمان را تامین می‌کند و سازمان هیچ مشکلی ندارد.
 
وی با اشاره به رشد 25 درصدی بودجه سازمان نهضت سوادآموزی در مقایسه با سال 92، خاطرنشان کرد: بودجه سازمان در سال 94، 7درصد افزایش یافته است که در مجموع از رشد خوبی در بودجه مواجه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوادآموزی ، نهضت ، جمعیت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
سلام اقای باقر زاده که فرمودند هیچ مشکل تامین اعتبار در نهضت سواد اموزی وجود ندا رد چطو ر ما الان از اسفند ۹۴ تا الان که مهر ۹۵ هست منتظر حق الزحمه ای هستیم که شش هقت ماه براش تلاش کردیم الانم هفت ماه ا ست منتظر مزد تلاش و حقمون هستیم چون به خاطرش وقت و هزینه گذاشتیم چه کسانی پاسخگو هستند ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام امیدوارم برای پیشرفت دانش آموزان و رسیدن به موفقیت آنها سرانه بیشتری به دانش آموزان اختصاص داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۱ دی ۱۳۹۴
سلام ایا اموزشیاران نهضت فرد به فرد امیدی به استخدام انها هستش یا نه