همزمان با طرح مبارزه زمستانه سن گندم 70 نفر از دیده بانان جهاد کشاورزی به دشتها و ارتفاعات رفتند تا خواب را بر این آفات حرام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان؛ با بیان این خبر گفت:در این طرح که از اول زمستان آغاز شده است

دیده بانان با سر کشیدن به ارتفاعات و رویشگاههای گیاهانی چون گون ،گل ماهور سعی می کنند حشراتی را که در زیر بوته ها وخاک پنهان شده اند جمع آوری کنند

کرامتی با بیان اینکه طرح جمع آوری سن گندم می بایست در دمای منفی 20 درجه صورت گیرد افزود:حشرات با انتقال به آزمایشگاه وزن گیری می شوند و چنانچه وزن حشره بین 100 تا 110 میلی گرم باشد نشانگر وجود تهدید در مزارع گندم برای بهار پیش رو است.

وی اعلام کرد:دیده بانهای جهاد کشاورزی در طرح مبارزه با زمستان گذرانی آفت سن تاکنون از مناطق شهرستانهای خدابنده ،ایجرود و ماهنشان بازدید کرده اند.

این مسئول اضافه کرد:در این بازدید ها مشخص شد شهرستان خدابنده مهم ترین و بیشترین کانون تجمع سن گندم برای زمستان گذرانیست

معاون بهبود تولید گیاهان کشاورزی اعلام کرد:برای مبارزه با این آفت درهنگام آغاز فعالیت 180 دستگاه توربولاینر تهیه شده است که به طورمعمول در 2 مرحله سم پاشی به مزارع صورت می گیرد.

کرامتی خاطر نشان کرد :از 10 سال پیش طرح خودکفایی گندم شروع شده که در این راستا مهندسین ناظر نکات فنی را به کشاورزان اطلاع میدهند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: خواب ، زمستانه ، گندم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.