"جعفری‌جوزانی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشتاق بودم چهره‌ اهریمنی صدام را به جهانیان نشان بدهم/ با سه فیلم متفاوت در جشنواره انسان موفقی هستم

مسعود جعفری جوزانی گفت: بمباران شیمیایی 8سال جنگ تحمیلی زندگی خیلی از ایرانیان را دگرگون کرد و این عزیزان هیچ گناهی نداشتند، اما هیچگاه با یک لحن و بیان محکم این حقیقت را فریاد نزده‌ایم.

مسعود  جعفری جوزانی تهیه کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص حضور در سی و سومین  دوره جشنواره فیلم فجر گفت:‌ در این دوره از جشنواره فجر با سه فیلم حاضر شده‌ام؛ "تا دیدار"‌ که ادامه  قسمت آخر سریال‌ "در چشم باد" و در خصوص روزهای آخر مقاومت مردم خرمشهر و آزادی سازی این شهر است، "ایران برگر" که یک کمدی روستایی به حساب می آید و "حکایت عاشقی"‌ که روایتگر اتفاقات بمباران شهر حلبچه است.
 
تهیه کننده فیلم "حکایت عاشقی" افزود: فیلم نامه "حکایت عاشقی" به یک عقده روانی کهنه در ذهن من بدل شده بود  که آرزوی ساختن آن را داشتم، ما هر سال به مردم دنیا می‌گوییم که بمباران شیمیایی 8سال جنگ تحمیلی زندگی خیلی از ایرانیان را دگرگون کرد و این عزیزان هیچ گناهی نداشتند، اما هیچگاه با یک لحن و بیان محکم این حقیقت را فریاد نزده‌ایم.
 
کارگردان سریال "‌در چشم باد"‌ اظهار داشت:‌ خیلی مشتاق بودم که چهره اهریمنی صدام را به جهانیان نشان بدهم چون صدام ملعون روزهای بسیار غم انگیزی را برای ایران و ایرانیان رقم زد.
 
وی در خصوص لوکیشن های فیلم "حکایت عاشقی" عنوان کرد:‌ قرار بود بیشتر سکانس‌های فیلم در حلبچه گرفته شود اما به دلیل حملات گسترده داعش به خاک کردستان و عراق این اتفاق نیفتاد  اما برای فیلم برداری سکانس پایانی به طور حتم به حلبچه خواهیم رفت.
 
کارگردان فیلم "‌جهان پهلوان تختی" بیان کرد: اطمینان دارم فیلم "حکایت عاشقی"‌ تاثیرات ژرفی بر روی مخاطب می‌گذارد  چون در این فیلم صلح طلبی ایرانیان، مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان به زیبایی نمایش داده می‌شود. جهانیان باید بدانند ایرانیان آغازگر هیچ جنگی نبوده اند و همیشه مورد تهاجم و ظلم قرار گرفته‌اند.
 
وی ادامه داد: ملت غیور ایران مشقت‌های زیادی را در ادوار مختلف تحمل کرده‌اند و صدای صلح ‌آ‌نها باید در جهان طنین انداز شود.

این تهیه کننده در خصوص بازیگران فیلم "حکایت عاشقی" گفت:قصه‌ی فیلم "حکایت عاشقی" بر مبنای نقش بهرام رادان، به عنوان عکاسی که مأموریت کاری عکاسی در حلبچه‌ را دارد روایت می‌شود.

وی ادامه داد: بهمن زرین‌پور نیز در این اثر یکی از درخشان‌ترین بازی‌هایش را داشته است و بهرام رادان هم به عنوان بازیگر نقش اصلی این فیلم نزدیکی و رابطه‌ی حسی خاصی با کاراکترش دارد.

جعفری جوزانی، اظهار داشت: قطب‌الدین صادقی که یکی دیگر از نقش‌های تأثیرگذار فیلم را برعهده دارد، خود در روزهای بمباران حلبچه حضور داشته و از صحنه به صحنه‌ی آن لحظات عکاسی کرده است و بخش زیادی از عکس‌هایی که در فیلم حکایت عاشقی استفاده شده هنر قطب‌الدین، جانباز شریف کشورمان است.

جوزانی، با اشاره به غیر قابل پیش‌بینی بودن جشنواره‌ی فیلم فجر اظهار داشت: قبل از اینکه فیلم‌ها را ببینم به هیچ وجه نمی‌توانم در مورد آنها نظر بدهم، اما در مورد فیلم‌های خودم باید بگویم که هدف من از ساختن آنها جایزه گرفتن در جشنواره نبوده است و من برای مردم فیلم می‌سازم و هدفم دیده شدن فیلم‌ها توسط مردم است.

این تهیه کننده عنوان کرد: تا همین جا هم خود را در جشنواره انسان موفقی می‌دانم زیرا با سه فیلم وارد این فستیوال شده‌ام و سه اثر متفاوت ساخته‌ام و هدف من در همه‌ی ادوار زندگی‌ام ساختن فیلم‌های خوب و تأثیرگذار بوده است.

مسعود جعفری جوزانی در پایان گفت: امیدوارم فیلم "حکایت عاشقی" بتواند حق مطلب را ادا کند و پیام ملت ایران را به گوش جهانیان برساند، من بسیار خوشحال هستم که این فیلم را تهیه کرده‌ام و احمد رمضان‌زاده هم به عنوان کارگردان این اثر در اولین اثرش بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

گفتنی است، فیلم "حکایت عاشقی" به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و تهیه کنندگی مسعود جعفری جوزانی برای نمایش در سی‌وسومین دوره جشنواره فجر تهیه شده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار