عملیات ساخت راه آهن شرق کشور سال آینده آغاز می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات ساخت راه آهن شرق کشور سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام محمد رجایی اظهارداشت:ساخت راه آهن شرق کشور برای سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: اجرایی شدن راه آهن شرق کشور مرهون پیگیری‌های بسیاربوده است که سبب اختصاص ردیف بودجه به این فعالیت عمرانی شد.

وی با بیان اینکه این راه آهن در واقع از خط راه اهن مشهد- بافق و از منطقه کال شور آغاز و به سمت گناباد، قائن، بیرجند و چابهار ادامه دارد، بیان کرد: عملیاتی شدن خط راه آهن شرق کشور از مهمترین فعالیت‌های درحوزه انتخابیه گناباد برای سال 94 است.

رجایی به نکته مثبت بودجه 94 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه 94 در شرایط خاص تدوین شده است شاهد هستیم که اتکا به بودجه سال آینده به درآمدهای نفتی حدود 33درصد کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: امید است به تدریج در تدوین بودجه های کشور به مرحله ای برسیم که بودجه عمومی کشور از وابستگی به نفت خارج شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از درآمدهای وابسته به نفت فقط باید برای واردات تکنولوژی و فعالیت‌های عمرانی استفاده شود.

وی با اشاره به این مطلب که نمایندگان مردم خراسان رضوی پیگیر افزایش بودجه این استان با توجه به جمعیت و مساحت خرسان رضوی  هستند که این بودجه به 8 درصد برسد.

 نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به جایگاه زیارتی مشهد مقدس و حضور خیل عظیم زائر در این کلان شهر مذهبی این مسئله نیز در بودجه سال 94 دیده نشده است.

رجایی با بیان اینکه نمایندگان مردم خراسان رضوی هم در دولت دهم و هم در دلت فعلی پیگیر افزایش بودجه این استان هستند، خاطر نشان کرد: در دولت دهم صحبت‌هایی برای افزایش بودجه خراسان رضوی شد اما متاسفانه این مسئله تحقق پیدا نکرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت یازدهم نسبت به اختصاص سهم عادلانه بودجه به خراسان رضوی اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که سهم درآمد استان افزایش پیدا کرده است و همین مسئله سبب  افزایش درآمدهای مالیاتی وغیر مالیاتی در خراسان رضوی شده است، تصریح کرد: این اقدام امکان دسترسی خراسان رضوی به مازاد درآمدهای مالیاتی کاهش پیدا کرده است و حتی به صفر رسیده است.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی دربخشی دیگر از سخنان خود از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی بیمارستان علامه بهلول گناباد خبر داد و افزود:برای اتمام ساخت این بیمارستان تا کنون 8میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد:برای اتمام و به‌بهره برداری رسیدن بیمارستان علامه بهلول در سال 94 نیازمند اعتبار بیشتری هستیم  که در این رابطه نیز با برخی مسئولان صحبت‌هایی داشته ایم که دراین رابطه نیز قول‌های مساعدی نیز گرفته شده است.

برچسب ها: عملیات ، ساخت ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.