شهر یثرب عراق آزاد شد

منابع عراقی از ادامه پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی در جنوب تکریت در استان صلاح الدین و آزادی شهرک "یثرب" در شهرستان بلد در این استان خبر دادند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی در ادامه عملیات علیه داعش مناطق گسترده ای را در اطراف بلد، الضلوعیه در جنوب تکریت آزاد کردند.نیروهای امنیتی و مردمی مناطق الجمعیه و الزور واقع در غرب ناحیه یثرب در جنوب تکریت را لوث داعش آزاد کردند.
 
از سوی دیگر خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد که ارتش عراق و نیروهای مردمی توانستند کنترل کامل شهرک"یثرب" در شهرستان بلد در استان صلاح الدین را به کنترل خود در آوردند. این منابع همچنین از هلاکت 20تروریست داعش در منطقه یثرب در جنوب تکریت خبر دادند.

  شهر یثرب عراق آزاد شد+نقشه
 
 شبکه خبری المنار نیز در این ارتباط گزارش داد: ارتش و نیروهای مردمی عراق وارد یثرب شده و تروریست‌های داعش دچار فروپاشی شده است. نیروهای مردمی و امنیتی عراق در حال پیشروی به سوی ناحیه "البوجیلی" در جنوب شرق منطقه بلد هستند
 
در جنوب تکریت منابع امنیتی عراقی از پاکسازی بخش شرقی رود الرصاصی و پیشروی نیروهای امنیتی و مردمی به سوی منطقه البوصلیبی اشاره کردند و افزودند: تروریست‌های داعش از روستای البو محمد از توابع ناحیه یثرب با پیشروی‌های نیروهای امنیتی و مردمی گریخته‌اند.
 
کریم النوری از فرماندهان شاخه نظامی سازمان بدر گفت: نیروهای امنیتی و مردمی با نظارت هادی العامری عملیات نظامی از منطقه الحاوی به سوی الضلوعیه در 80 کیلومتری جنوب تکریت انجام دادند که بر اثر آن بسیاری از مناطق آزاد شدند و فرودگاه الضلوعیه در محاصره قرار گرفت و به احتمال زیاد تمامی منطقه طی ساعات آینده آزاد شود.
 
هلاکت ده‌ها تروریست در غرب الرمادی

 
عاشور الحمادی فرمانده شورای بیداری الانبار گفت: مناطق النعیمیه و جبه در نزدیکی منطقه الدولاب در غرب الرمادی آزاد شده است و عبدالقادر عبدالرزاق عناد الکعود زخمی شده است.
 
وی افزود: نیروهای امنیتی و بیداری و نیروهای مردمی و عشایر الانبار تلفات و خسارات فراوانی به تروریست ها در این دو منطقه وارد کردند. عبدالقادر عبد الرزاق عناد الکعود به شدت زخمی شده و به بیمارستان هیت برای درمان برده شده است.برادر وی حاتم عبدالرزاق العناد الکعود مسئول امنیت کل داعش در هیت و اطراف آن است.
 
در همین حال وسام الحردان رئیس شورای بیداری فرزندان عراق تاکید کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در مناطق القطنیه و النسریه در نزدیکی هیت تلفات و خسارات فراوانی به تروریست ها وارد کرده اند و 60 تروریست را به هلاکت رسانده اند. یک مسئول نظامی در الانبار نیز بیان کرد: نیروهای امنیتی و پلیس 14 روستا در غرب الرمادی را آزاد کرده اند.
 
غارت بانک رافدین از سوی داعش در مقابل دیدگان شهروندان موصلی

 
در موصل منابع امنیتی از غارت بانک رافدین شعبه 112 موصل در برابر دیدگان شهروندان خبر دادند و افزودند: داعشی ها هزار منزل مسکونی شهروندان را تخریب کرده اند. در شهر سنجار در 120 کیلومتری غرب موصل منابع آگاه از درگیری خیابانی که در نتیجه آن 20 داعشی به هلاکت رسیدند خبر دادند و افزودند: درگیری ها در منطقه بربروش در جریان است و در درگیری ها از انواع سلاح ها استفاده می شود.جنگنده های ائتلاف در حال پرواز هستند و مراکز داعش را هدف قرار می دهند.
 
منابع وابسته به پیشمرگه از بازپس‌گیری مناطق برفروش، بازار زری و سیده زینب در سنجار خبر دادند و بیان کردند: نیروهای پیشمرگه بر 25 درصد از شهر مسلط هستند و 45 درصد در اشغال داعش است.
 
این در حالی است که عزیز احمد مسئول واحد 433 نیروهای پیشمرگه از تسلط نیروهای پیشمرگه بر بخش اعظم شهر و همه ارتفاعات استراتژیک مشرف به مراکز داعش خبر داد.
انتهای پیام/ض
منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار