حجت الاسلام محمدیان گفت: دانشگاه آزاد نیازمند یک بازنگری اساسی است و باید شیوه مدیریت در این دانشگاه تغییر کند و مدیریت علمی بر آن حاکم گردد.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تزکیه نفس و خودسازی برای دانشگاهیان، اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که در غیر این صورت، به دام کبر و غرور علمی خواهند افتاد چنانچه رییس جمهور در جلسات عمومی و خصوصی بارها تأکید کرده که از وزرای علوم و بهداشت بطور صریح و جدی خواسته است که مراقب فضای علمی دانشگاه باشند و آرامش دانشگاه را حفظ کنند.

وی افزود : «ما از رویکرد رییس جمهور استقبال می‌کنیم و امیدواریم مدیران وزارتخانه‌ها و همچنین روسای محترم دانشگاه‌ها و مدیران دانشگاهی به این تذکرات توجه لازم داشته باشند، با توجه به اینکه  یکی از خطوط قرمز در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأیید روسای دانشگاه‌ها مسئله فتنه و نقش داشتن در فتنه است. اگر افرادی در فتنه سال ۸۸ سهم داشتند و بعد از آن هم اظهار ندامت نکرده اند و درصدد جبران برنیامده اند نباید بر کرسی ریاست دانشگاه تکیه بزنند.»

 وی به دانشگاه آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: «دانشگاه آزاد نیازمند یک بازنگری اساسی است و باید شیوه مدیریت در این دانشگاه تغییر کند و مدیریت علمی بر آن حاکم گردد. این دانشگاه به هیچ شخص یا فامیلی اختصاص نداشته و وقف آن نیز درست نبوده و نباید تبدیل به حیات خلوت جریانات خاصی شود. تمام امکانات این دانشگاه از بیت المال و شهریه دانشجویان تأمین شده و از نظر مقررات تابع مقررات آموزش عالی کشور است و با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت دارد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار