در پی دیدار رئیس پارلمان عراق با سناتور "جان مک کین"، جبوری خواستار پیوستن عشایر به نیروهای امنیتی شد و مک کین نیز از کمک واشنگتن به عشایر سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه سومریه نیوز، "سلیم الجبوری" رئیس مجلس نمایندگان عراق روز گذشته پس از دیدار با سناتور "جان مک کین" که در حضور تعدادی از نمایندگان و شیوخ عشایر صورتگرفت، در بیانیه ای خواستار حمایت عشایر و پیوستن آنها به دستگاه های امنیتی شد و این درحالی است که سناتور جان مک کین نیز از تصمیم کشورش برای کمک به عشایر سخن گفت.

جبوری در این بیانیه گفت: حمایت عشایر در مقابله با تمامی اشکال تروریسم در استان‌ها، رکنی اساسی از ارکان ثبات مناطق به شمار می‌رود.

وی همچنین در این بیانیه بر لزوم حمایت عشایر و پیوستن آن‌ها به دستگاه های امنیتی در عملیات آزادسازی مناطق از تسلط داعش، همراه با فراهم آوردن آنچه که نیاز به آزادسازی مناطق اشغال شده توسط داعش دارد، تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سناتور جان مک کین نیز تأکید کرد که آمریکا برای شنیدن سخنان سران عشایر مشتاق است و تصمیم دارد تا به کمک به عشایر در مقابله با تروریسم کمک نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار