سخنگوی کمیته تحقیق روسيه از پيدا شدن اسنادی که نشان‌دهنده نقش جنگنده اوکراينی در سقوط هواپيمای مالزی است، خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سخنگوی کمیته تحقیق روسیه روز چهارشنبه گفت محققان شواهدی را دریافت کرده‌اند که نشان‌دهنده نقش یک فروند هواپیمای جنگنده اوکراین در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری شرکت مالزی است. 

ولادیمیر مارکین گفت: بازرسان روز گذشته با یک سرباز اوکراینی دیدار کردند که گفت وی با ترک یگان نظامی خود از مرز عبور کرده و به روسیه آمده است. شواهدی که این سرباز ارائه کرد نشان می دهد هواپیمای بوئینگ 777 مالزی را یک فروند هواپیمای نظامی اوکراین از نوع سوخو که خلبان وولوشین آنرا هدایت می کرد سرنگون کرده است. این هواپیما از فرودگاهی نظامی در منطقه دنیپروپتروفسک به  هوا برخاسته بود.

این نظامی اوکراینی گفت وی شخصا مشاهده کرده است که این هواپیما با استفاده از موشک های هوا به هوای آر-60 پر شده است.

بازرسان نیز اعلام کردند بر اساس گفته های این فرد و واقعیت هایی که وی به آن اشاره می کند، شکی وجود ندارد که وی در گفته های خود صادق است و درباره رویدادهای مربوط به یگان نظامی خود آگاهی دارد. 

این نظامی اوکراینی گفت زمانی که هواپیمای جنگنده به فرودگاه بازگشت، موشک های آن شلیک شده بود و وی به وضوح شنیده بود که خلبان به یکی از دوستان خود می‌گوید: هواپیما در زمان و مکان نامناسبی ظاهر شده بود.

ولادیمیر مارکین گفت این کمیته به تحقیقات خود برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره سقوط این هواپیما ادامه خواهد داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار