فدراسیون جهانی تنیس ITF اسامی قهرمانان تنیس جهان در سال 2014 در بخش‌های انفرادی و تیمی را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، در بخش مردان، نواک جوکوویچ تنیسور 27 ساله اهل صربستان و در بخش زنان سرنا ویلیامز تنیسور 33 ساله اهل آمریکا به عنوان قهرمانان سال 2014 انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، فدراسیون جهانی تنیس در بخش تیمی هم 2 تنیسور آمریکایی باب و مایک برایان در بخش مردان و سارا ارانی در کنار روبرتا وینچی در بخش زنان را به عنوان قهرمانان سال 2014 معرفی کرد.

نواک جوکویچ در سالی که گذشت قهرمانان مسابقات ویمبلدون و تور جهانی ATP شد. او توانست امسال را هم به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان به پایان برساند.

سرنا ویلیامز هم مسن‌ترین تنیسوری است که از سوی فدراسیون جهانی به عنوان قهرمان سال انتخاب می‌شود. او هم در بخش زنان صدرنشین رنکینگ جهانی است.

تیم 2 نفره باب و مایک برایان طی 12 سال گذشته 11 مرتبه به این عنوان دست یافتند. زوج سارا ارانی و روبرتا وینچی هم برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی جهان را بدست آورده‌اند.

*آینده مبهم همکاری اندی مورای و مربی‌اش

اندی مورای تنیسور اسکاتلندی نتوانست در سال 2014 به افتخار قابل توجهی در مسابقات ATP و گرانداسلم دست یابد. هر چند وی هنوز هم در میان 10 تنیسور برتر جهان قرار دارد اما فاصله امتیاراتش با نواک جوکوویچ و راجر فدرر بسیار زیاد است.

تیم هنمان تنیسور سابق انگلیسی که زمانی عنوان مرد شماره یک تنیس این کشور را در اختیار داشت معتقد است مورای نباید در مورد پایان همکاری با امیلی مورسمو مربی فعلی خود عجولانه تصمیم‌گیری کند. بهتر است مورای حداقل تا پایان رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه صبر کرده و در صورتی که به نتیجه دلخواه دست نیافت آن زمان مربی خود را مورد قضاوت قرار دهد.

لازم به ذکر است، مورای در سال گذشته یک عمل جراحی در ناحیه کمر را پشت سر گذاشت و اگر در رتبه ششم برترین تنیسورهای جهان قرار گرفته مسئول آن فقط مربی نیست.

تیم هنمان معتقد است 6 ماه نخست سال 2015 می‌تواند برای مورای و مربی‌اش کاملا سرنوشت‌ساز باشد. نتایجی که تنیسور اسکاتلندی طی این مدت می‌گیرد، تکلیف ادامه همکاری او با مورسمو را روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.