تا سال 2016؛

افزایش جایزه نفرات برتر در مسابقات تنیس

فدراسیون جهانی تنیس قصد دارد با مصرف افزایش گرایش جوانان به این رشته ورزشی، از سال 2016 مبلغ تعیین شده جایزه نقدی به قهرمانان را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو اسپرت، افزایش روز افزون محبوبیت ورزش تنیس در میان مردم سراسر جهان موجب شد مسئولان جامعه در فدراسیون جهانی تنیس به فکر سرمایه‌گذاری بر روی این رشته ورزشی و جذب هر چه بیشتر استعدادهای جوان باشند.
مسئولان برگزارکننده مسابقات ATP تنیس هفته گذشته از افزایش 14 درصدی مبلغ جایزه تنیسورهای قهرمان طی چهار سال آینده خبر دادند.

فدراسیون جهانی تنیس هم به نوبه خود تغییراتی در روند پرداخت جوایز به ورزشکاران برتر بوجود آوردند تا بتوانند تعادلی میان پاداش‌های اعطا شده به تنیسورها در تمامی رده‌های حرفه‌ای بوجود آورند.

بر اساس این گزارش، فدراسیون جهانی تنیس برای این منظور اطلاعات بیش از 7 هزار تنیسور طی 14 سال گذشته را مورد مطالعه قرار داد. نتیجه این تحقیقات نشان داد در قسمت مردان، یک درصد از تنیسورهای مطرح و برتر جهان در حال دریافت 60 درصد از مجموع جوایز هستند.

حال آنکه در قسمت زنان، یک درصد از تنیسورهای برتر معادل 51 درصد از مجموع جوایز را به خود اختصاص داده‌اند.

همین موضوع نشان دهنده نابرابری تقسیم جوایز میان مردان و زنان و به ویژه در رده‌های مختلف مسابقات تنیس است. فدراسیون جهانی به دنبال یکسا‌ن‌سازی تمامی جوایز بدون توجه به بخش مردان و زنان است. طی این برنامه که انتظار می‌رود از سال 2016 به مرحله اجرا درآید، جوایز 10 هزار دلاری به 15 هزار دلار، جوایز 15 هزار دلاری به 25 هزار دلار، جوایز 50 هزار دلاری به 60 هزار دلار، جوایز 75 هزار دلاری به 90 هزار دلار و جوایز 100 هزار دلاری به 125 هزار دلار افزایش می‌یابد.

این افزایش مبلغ جوایز می‌تواند به تنیسورها در رده‌های پایین‌تر هم کمک کرده تا درآمد بیشتری در سال داشته باشند و انگیزه‌ای مضاعف برای ارتقاء سطح کیفی خود بیابند.

البته مشکلات دیگری در این مسیر وجود دارد که همگی نیازمند تغییر و اصلاح هستند. به عنون مثال تعداد رقابت‌های تنیس برگزار شده در بخش زنان کمتر از مردان است و باز به این صورت جوایز دریافتی در بخش زنان کمتر از مردان خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تنیس ، جوایز ، تنیسور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار