به گفته یکی از تفنگداران سابق نیروی دریایی امریکا، زنان انگلیسی که قصد پیوستن به پیاده‌نظام ارتش را دارند با خطر تجاوز جنسی رو‌به‌رو هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، کنث اوکیف گفت: بدون شک زنان در یک محیط نظامی و جنگی همواره مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و این تنها دشمن نیست که از آنها سوء استفاده جنسی می‌کند. این مشکل در ارتش رایج است. در امریکا و انگلیس گزارش‌ها و تحقیقات بسیاری راجع به سوء استفاده از زنان وجود دارد. تجاوز جنسی اتفاقی کاملا رایج است که ارتش روی آن سرپوش می‌گذارد.

سخنان وی پس از تصمیم اخیر وزارت دفاع انگلیس برای اعزام سربازان زن به خطوط مقدم بیان شد.

تفنگدار سابق نیروی دریایی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: اگر زنان در یک محیط نظامی یا جنگی باشند که کشتار روی می‌دهد و احساسات برانگیخته می‌شود، افراد تحت تاثیر آن کنترل روحی خود را از دست می‌دهند و این مساله برای انسان امری طبیعی است و گاهی اوقات به تجاوز جنسی منجر می‌شود. بدون شک این اتفاق برای زنان روی می‌دهد.

این در حالی است که مقامات ارشد وزارت دفاع انگلیس چندی پیش اعلام کردند زنان تا سال ۲۰۱۶ می‌توانند در پیاده‌‌نظام ارتش خدمت کنند.

وزارت دفاع انگلیس اکنون پس از تحقیقی شش ماهه راجع به مناسب بودن حضور زنان در خطوط مقدم جنگ، تصمیم به تغییری تاریخی گرفته است.

انتظار می‌رود وزارت دفاع انگلیس نتایج تحقیقات خود را که تحت نظارت فرماندهی ارتش انجام شده است، پیش از پایان سال میلادی جاری اعلام کند.

در حال حاضر خدمت زنان در واحدهای نیروهای زمینی یعنی جایی که آنها ناچار به مبارزه تن به تن با دشمن هستند ممنوع است. بر اساس این قانون زنان نباید در گردان‌های پیاده‌نظام، هنگ زرهی و واحد تفنگداران دریایی سلطنتی حضور داشته باشند.

این اقدام بحث برانگیز انتقاد برخی از مقامات ارشد ارتش را در پی داشته است.

وزارت دفاع انگلیس سال ۲۰۱۰ پس از بررسی این موضوع اعلام کرد حضور شانه به شانه سربازان زن در کنار مردان می‌تواند عواقب گسترده و ناگواری در پی داشته باشد.

۱۰ درصد از ارتش انگیس را زنان تشکیل می‌دهند و هزاران تن از آنها در ۱۰ سال گذشته به عراق و افغانستان اعزام شده‌اند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار