رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران:

اکثر بیمه‌های خصوصی ساختار تعرفه‌های دولتی را قبول ندارند

رسولی گفت: بعضی سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی مانند ایران، سینا، آتیه‌سازان و... که به عنوان بیمه‌گر تکمیلی مطرح هستند، ساختار قیمت‌گذاری دولتی یا همان تعرفه‌های کتاب ارزش‌گذاری خدمات پزشکی را قبول نمی‌کنند و ارقام مخصوص به خود را مطرح می‌کنند.

محمد رسولی رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همه می‌دانیم کتاب ارزش‌گذاری تعرفه‌ها، مورد تصویب و تأیید هیئت وزیران قرار گرفته و بنابراین همه ملزم به اجرای کامل آن هستند و نمی‌توان انتخاب سلیقه‌ای برای اجرای برخی مفاد آن داشت. ولی متأسفانه بیمه‌های خصوصی قیمتی را اعلام می‌کنند که با تعرفه‌های تعیین شده متفاوت است. 

وی گفت: هرچند این تفاوت قیمت‌ها خیلی زیاد نیست ولی به هر حال وجود دارد و بطور کلی می‌توان گفت مراکز بیمه خصوصی، تعرفه‌ها را قبول ندارند. با وجود اینکه سازمان نظام پزشکی، کمیته‌ای برای نظارت بر عملکرد بیمه‌های خصوصی دارد، ولی بنظر می‌رسد هنوز نظارت‌ها جدی نشده است.

رسولی ادامه داد: ابهامی که وجود دارد، این است که واحد حقوقی و نظارتی مشخصی که بر تخلفات سازمان‌های بیمه‌گر و عملکرد آنها نظارت کامل داشته باشد مشخص نیست و یا هنوز فعال نشده است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار