انعقاد قرارداد "بيمه دانا" با وزارت كشور

مدیرعامل بیمه دانا از انعقاد قرارداد تجمیع امور بیمه‌ای با وزارت کشور در بخش بیمه درمان، بیمه اموال و اشخاص و به صورت جداگانه با استان‌ها به ارزش حدود 70 میلیارد تومان خبر دادو گفت: علاوه بر انعقاد قرارداد با هلال احمر، قرارداد با وزارت نیرو و سازمان‌های تابعه نیز تمدید شده و در سال جاری توسعه یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بیژن صادق امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری مجمع بیمه دانا در 18 تیرماه سال جاری گفت: مجموع دارایی‌های این شرکت به 1200 میلیارد تومان می‌رسد، همچنین میزان حق بیمه تولیدی در سال گذشته حدود 1080 میلیارد تومان بود که نسبت به سال 91 بیش از 40 درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
وی پیش بینی حق بیمه سال جاری را با 18 درصد افزایش اعلام کرد و افزود: البته متناسب با آن، خسارت ها نیز افزایش می یابد؛ در عین حال سود عملیاتی شرکت 45 درصد و سود خالص آن در سال 1393 معادل 39 درصد افزایش خواهد یافت.
 
صادق از به بهره‌برداری رسیدن سیستم یکپارچه سازی برنامه فنی شرکت با دو هزار نمایندگی خبرداد و گفت: کمیته بازاریابی شرکت در جهت طراحی بیمه‌نامه‌های جدید بنا به نیاز مشتریان گام برمی‌دارد. همچنین با توجه به تجهیزات جدید سامانه دانایار خدمات الکترونیکی در بخش درمان افزایش خواهد یافت. با برنامه‌ریزی در بخش IT نیز حضور مشتریان در شعبه را به حداقل می‌رسانیم و با سیستم پرداختی (واریزشبا) و حذف چک، کمترین حضور خسارت‌دیدگان را در شعب خواهیم داشت.
 
مدیرعامل بیمه دانا از انعقاد قرارداد تجمیع امور بیمه‌ای با وزارت کشور در بخش بیمه درمان، بیمه اموال و اشخاص و به صورت جداگانه با استان‌ها به ارزش حدود 70 میلیارد تومان خبرداد و اظهارداشت: علاوه بر انعقاد قرارداد با هلال احمر، قرارداد با وزارت نیرو و سازمان‌های تابعه نیز تمدید شده و در سال جاری توسعه یافته است.
 
وی از رفع مشکلات مربوط به آزادسازی زمین متعلق به بیمه دانا در انتهای بزرگراه بابایی به میزان 392 هزار متر مربع اشاره کرد و افزود: گردش کار تهیه و به وزارت دفاع ابلاغ شده است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند، بر این اساس به سهامداران شرکت این مژده را می‌دهیم که با تثبیت مالکیت، مبلغ زیادی به دارایی‌هایی بیمه دانا افزوده می‌شود و مشکلات سال های گذشته از بین می‌رود.
 
صادق در مورد جلسه ای که قرار است مدیران بیمه ای با مجلسیان در مورد بیمه شخص ثالث برگزار کنند، عنوان کرد: طی سال های گذشته متناسب با افزایش نرخ دیه، نرخ بیمه های شخص ثالث افزایش نیافته است و شرکت های بیمه از این قبل متضرر شده‌اند، به طوریکه در این بخش بیمه‌ها همواره 6 الی 7 درصد نسبت به میزان افزایش نرخ دیه متضرر شده‌اند، در سال جاری هم نرخ دیه 33 درصد افزایش یافت اما نرخ بیمه شخص ثالث مجاز نبود افزایش بیش از 24 درصد را داشته باشد.
 
مدیرعامل بیمه دانا با تاکید بر اینکه این امر باعث متضرر شدن بیمه‌های خصوصی در کوتاه‌ترین زمان می شود، بر بازبینی قوانین مربوط به بیمه شخص ثالث تاکید کرد و گفت: در مورد افزایش نرخ دیه در ماه‌های حرام نیز رایزنی هایی با مجتهدان صورت گرفته و بحث هایی در این زمینه مطرح شده است و این سئوال مطرح است که آیا از نظر شرعی افزایش نرخ بیش از 30 درصد برای فردی که در ماه های حرام به صورت سهوی باعث فوت فردی می‌شود، باید صورت گیرد یا خیر؟ این در حالی است که بیشتر تصادفات در شخص ثالث سهوی است نه عمدی.
 
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با دو شرکت بیمه خارجی، اینگونه اقدامات را باعث از بین رفتن انحصار در صنعت بیمه دانست و در مورد بیمه یوزپلنگ گفت: تاکنون بیمه دانا از قبل قرارداد یوز خسارتی پرداخت نکرده است. سال گذشته این شرکت به صورت رایگان قرارداد بیمه عمر و حادثه یوز را منعقد کرد، پوشش این قرارداد 50 میلیون تومان در صورت فوت هر قلاوه یوز تا سقف پنج قلاده در سال است، در کنار آن پوشش خسارت دامداران در اثر حملات آنها، پوشش بیمه‌ای حافظان یوز و محیط بانان به تعداد 126 نفر با افراد تحت تکفل آنها و ... است.
 
صادق در پایان گفت: بیمه‌نامه درمان دارای ضریب خسارت بالایی است و اگر به صورت انفرادی این بیمه نامه صادر شود، باعث افزایش ضریب خسارت بیش از 100 درصد خواهد بود، این در حالی است که برای بیمه مرکزی ضریب خسارت بیش از 85 درصد قابل قبول نیست، بنابراین بیمه درمان در قالب بسته‌ای به شکل بیمه‌نامه اموال و اشخاص و به صورت گروهی ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار