جهانگیری گفت: میانگین پرونده های شکایت در شهر تهران در سامانه 1690 به 15 مورد می‌رسد.

محمد جهانگیری، مدیر کل نظارت و برنامه ریزی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران با اشاره به وجود تضمین برای اجرای طرح برطرف کردن رابطه میان بیمار و پزشک گفت: موضوع نظارت بر اجرای صحیح تعرفه‌های پزشکی در کشور مطرح است، هنگامی که بیمه ها در زمینه اجرای صحیح تعرفه‌ها درست عمل نکنند انحراف در زمینه اجرای این مسئله آغاز می شود.

وی افزود: ستادی در تمام استانها با مشارکت بیمه تکمیلی و نظام پزشکی شکل گرفت در این ستاد اجرای صحیح تعرفه‌های نسبی در مراکز درمانی کشور مطرح می‌شود ساختار متناسب با این نظارت تدوین شده و در تمام شهرستانها اجرایی می‌شود.

مدیر کل نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی با اشاره به آمار تماس‌های سامانه 1690 عنوان کرد: 77 هزار و 923 تماس به سامانه 1690 شده است که از این میان به 46 هزار تماس پاسخ داده شد از میان تماس‌های پاسخ داده شده 1482 تماس در ارتباط با تعرفه‌های پزشکی بود.

جهانگیری ادامه داد: 5 درصد از تماس‌های مربوط به تعرفه با شکایت همراه بود و 9 درصد  آن به تقدیر و تشکر از خدمات بیمارستانها می ‌پردازند.

همچنین 166 مورد از تماس‌های شکایت از تعرفه ها در زمینه بستری افراد در بیمارستانها بود، میانگین پرونده های شکایت در شهر تهران در سامانه 1690، به 15 مورد می‌رسد همچنین در سامانه 1690 سازمان نظام پزشکی نقطه نظرهای جامعه پزشکی مطرح می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار